El repartiment de les dotacions de vetlladores

Aquest fil de twitter explica tal com és el repartiment de les dotacions de vetlladores. Gràcies @MaDirektorper les dades i la concreció de gran abast.

Una vetlladora és una professional que atén alumnat amb NEE específiques.

Sovint és alumnat amb alt grau de dependència: alumnat k sense l'ajuda d'un adult no pot satisfer les necessitats més bàsiques (desplaçaments, alimentació...)

Les vetlladores són un suport essencial a l'aula! 💪🏽 

El Departament d'Educació ha ideat un sistema per dotar els centres educatius d'hores de vetlladora.

⚠️⚠️ ATENCIÓ!!!! ⚠️⚠️

No dota directament a l'alumnat, sinó al centre. Aquest és un punt important de tot el despropòsit que us presento.🧐 

I com es decideix la dotació de cada centre educatiu?

Molt senzill:

La psicopedagoga de l'EAP assigna una puntuació a cada alumne que té NEE en funció de les seves necessitats de suport. Això ho fa a través de l'ANNEX 4. Podeu consultar-lo en les següents imatges.



Després el Departament suma les puntuacions de tot l'alumnat que té cada centre. I basant-se en aquesta suma assigna els recursos necessaris (hores de vetlladores) a cada centre educatiu. 👏🏽👏🏽

Fins aquí una teoria k sona prou igualitària. A veure què passa a la pràctica! 🙄🙄 
Fa un any el @jordiperales va demanar al Departament informació sobre els punts que té cada centre educatiu i les hores de vetlladora assignades. Després d'un temps d'espera van arribar les dades. Les hem analitzat una mica i les conclusions són un autèntic escàndol.

No es pot establir un criteri clar de com s'assignen les hores. Amb les dades veiem k és discrecional i deu dependre de factors k no tenen res a veure amb les necessitats dels infants. Hi ha diferències significatives entre serveis territorials i també dins del mateix servei!🤨😠 

Exemple:
Un infant escolaritzat a Terres de l'Ebre té més probabilitats de rebre vetlladora k el mateix infant al Baix Penedès.
El 1r rep 1 hora de vetlladora (setmanal) per cada 3,2 punts de mitjana.
El 2n necessita + de 10 punts per tenir aq hora.
Això és més del triple!!🤬

Amb la suma de les puntuacions de tots els centres que conformen cada territori podem extreure unes mitjanes per fer el primer rànquing de la vergonya.

La dotació de vetlladora depèn en gran part del teu codi postal! 🤬🤬


I dins un mateix servei territorial també hi ha grans diferències!

Ens podem trobar que en un centre necessitem 12 punts per aconseguir 1 hora o que amb 4 punts en tinguem prou per a la mateixa dotació!

Algú s'ho explica?

#AixoNoEsInclusio

I no em val el raonament que alguns centres tenen SIEI: si en tenen és perquè hi ha molt altre alumnat que ho necessita i no li podem treure.

No es pot dir que si tenim SIEI no ens cal vetlladora! Falten mans i les tasques són diferents:
perfil educatiu ≠ perfil assistencial 

Continuem amb l'anàlisi de dades:

L'annex 4 determina que un alumne amb 51-81 punts necessita suport GENERALITZAT: el màxim que es pot donar.

Suposo que tots entenem que això HA DE SIGNIFICAR 25 hores setmanals (o 32'5 si l'alumne es queda al menjador).

Ho repeteixo: 📢 SUPORT GENERALITZAT! 

Doncs bé: en el millor dels casos amb 81 punts (puntuació màxima) pots aconseguir entre 7 i 25 hores de vetllador: depèn de la teva sort. Això amb 81 punts.

Imagineu-vos com quedaria un SUPORT GENERALITZAT que “només” sumi 51 punts.
Si voleu podeu fer números... I plorar!

Com he dit a l'inici, aquestes hores no es donen directament a l'alumne: podríem fiscalitzar-ho i l'estafa seria massa evident!
Es donen al centre i aquest reparteix. Així, si hi ha queixes, l'administració pot dir k és responsabilitat del centre. (Autonomia de centre)

#AixoNoEsInclusio

Algunes conclusions:

- L'assignació de recursos es fa atenent disponibilitat. No a necessitat de l'alumnat. ⚠️⚠️
- El sistema de punts no serveix per repartir els recursos equitativament.
- Alguns centres (I per tant alumnat) surten clarament perjudicats respecte d'altres. 
- En el repartiment pesen factors que no tenen a veure amb les necessitats de l'alumnat.
- Aconsegueix +recursos qui està +ben posicionat? Qui es queixa més fort, o té +capacitat d'influència?
- Vergonya, vergonya i més vergonya és el que sento com a treballador del Dep d'Educació.

Aquestes dades són informació pública i es poden demanar fàcilment. Si algú vol demanar i analitzar dels del 24-25 podem explicar com fer-ho.

I si voleu saber les dades del vostre centre (del curs 23-24) només cal que em pregunteu: quan tingui un moment us les consulto. 

Queixeu-vos: denuncieu-ho al Departament, als mitjans de comunicació, al síndic de greuges i on cregueu convenient!

Només treballant-ho plegats i pressionant aconseguirem canviar quelcom d'aquest malaurat sistema!
Així no es pot.
#AixoNoEsInclusio 

Deixem per un altre dia el desastrós contracte de treball k tenen les vetlladores a causa d'una subcontractació feta a través d'empreses lamentables, la manca d'hores extres per fer colònies i excursions, la falta d'infermeres a l'escola, i un llaaaarg etcètera!

#AixoNoEsInclusio 

I feu retuit al fil: que corri com la pólvora, que tothom se n'assabenti, que no ho puguin amagar! Això és massa gros i afecta massa gent perquè quedi oblidat en aquest racó de twitter!

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més