Falta la veu dels treballadors i les treballadores del Lleure Sociocultural i educatiu

Coordinadora per l’Animació Sociocultural de Catalunya (CASC_CAT). El lleure sociocultural i educatiu és un espai de socialització que forma part del nostre model educatiu.  Els casals d’estiu, els espais de migdia, les activitats extraescolars, els caus, esplais, casals, etcètera són accions i projectes que construeixen socialització i oportunitats educatives contra les desigualtats i la segregació.




Des de la Coordinadora per l’Animació Sociocultural de Catalunya (CASC_CAT) volem manifestar que:
  • Considerem que està en greu perill degut a causa de la crisi sanitària a la qual ens enfrontem. En aquests moments, la immensa majoria d’aquests serveis s’ha acollit a ERTOs, després que l’acció sindical, aturés els acomiadaments produïts els primers dies de caos. Encara hi ha treballadores pendents de cobrar el salari.
  • Existeix una situació d’incertesa al voltant de les activitats d’aquest estiu i del curs 2020-2021. Considerem molt necessària aquest espai educatiu després de mesos de confinament. Sobretot situant-nos en la realitats dels infants i famílies en situació més vulnerable confinats en pisos petits, amb manca de connexió i altres mançanes com han estat en alguns casos de material escolar i inclús d’aliments.
  • Hem llegit diversos manifests realitzats per patronals posen de manifest aquesta situació amb dades i demanant un llistat d’accions. Alguns a nivell català com el de l’ACELLEC o com el de la Confederació del Tercer sector de Catalunya o altres a nivell estatal com el de “Campamentos de Verano”. Tot i compartir l’anàlisi les propostes, ens ha sorprès la nul·la o poca referència i la falta de propostes a la situació de precarietat dels treballadors i treballadores prèvia a la crisi del Covid-19, manifesta en els salaris i un conveni col·lectiu congelat durant molt temps. I per tant, una situació que es veurà empitjorada en els propers mesos.
  • No hem llegit manifestos o comunicats de sindicats o col·lectius de treballadors i treballadores que posin damunt de la taula aquesta situació a la qual fem referència i encara menys un llistat de propostes. Ni tampoc de les famílies o altres agents que també en formen part d’aquest tipus de proposta educativa. Sabem que és un moment difícil, i es fa molt complicat.

Per aquests motius exposats:

Constatem la necessitat d’escoltar i tenir en compte la veus dels i les treballadores, i també de les famílies i usuaris del lleure educatiu per la construcció d’una proposta per aquest estiu i per al curs 2020-2021.

  • Cridem als treballadores i treballadors fer sentir la seva veu a través de l’organització sindical o altres organitzacions que considerin.
  • Demanem als responsables polítics i institucionals a no prendre decisions sense comptar amb la veu dels i les treballadores del lleure sociocultural i la resta d’agents implicats. Per tenir una visió global hem de tenir en compte a tots els actors i les seves mirades.
  • Oferim el nostre suport en allò que sigui necessari per fer valer la veu dels i les treballadores, les famílies o altres agents implicats en la construcció del lleure sociocultural i educatiu.

11 de maig 2020

Etiquetes

Cultura de carrer Documental Empoderament Intervenció social Micromasclismes PAH Sobirania alimentària Sociologia acció col·lectiva acció directa anarquisme animació sociocultural anticapitalisme antiespecisme antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea autogestió avaluació barri capacitats diferents ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat consum responsable creació cultural crisi cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar feminisme fp gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum gènere horitzontalitat innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions inèdit viable lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització participació pedagogia llibertària pedagogía crítica pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista ètica hacker
Mostra'n més