Economia crítica a l’aula. Propostes per a l'ensenyament obligatori

Aquest llibre, que ja podeu adquirir en aquest mateix web, cerca buscar noves maneres d’explicar l’economia a classe, que incorporin relats sovint oblidats en els grans mitjans i les esferes de poder. De què parlem, quan parlem de crisi econòmica? Quin paper té la desigualtat en el sistema econòmic mundial?

“Economia crítica a l’aula. Propostes per a l’ensenyament obligatori” és una obra teorico pràctica que presenta una altra manera d’analitzar i d’explicar l’organització i les dinàmiques de l’economia, que es nodreix fonamentalment de l’escola marxista i postkeynesiana. S’ha escrit amb la voluntat d’assegurar una rigorosa i sòlida formació del professorat i d’oferir un seguit exhaustiu d’activitats a fer per part dels estudiants per evidenciar com determinats grups utilitzen l’economia i el poder per al seu propi benefici en detriment de la majoria de la població. Una obra necessària per entendre la crisi dels estats del benestar i l’augment de les desigualtats, i per mostrar que les coses podrien ser i funcionar d’una altra manera.


A hores d’ara ningú no dubta que tota la ciutadania necessita tenir uns coneixe-ments bàsics d’economia per tal de comprendre el funcionament de la societat en què vivim i l’actualitat que cada dia ens arriba a través de la xarxa i dels diversos mitjans de comunicació, i per tenir criteri propi a l’hora de prendre decisions amb relació al propi consum i inversions. Hauria de formar part, doncs, d’aquell nucli de sabers i competències considerats imprescindibles, que caldria treballar i aprendre al llarg de l’escolaritat obligatòria. L’economia, però, no és una ciència neutral –com no ho és cap de les anomenades ciències socials–, sinó que depèn de la ideologia i dels valors que l’orienten i de les finalitats que persegueix.

Autor: Seminari d'Economia Crítica TAIFA (Mireia Claverol, Ferran Polo, Miren Etxezarreta, Santi Silva, Arnau Riera, Jordi Farré).

Editorial: Associació de Mestres Rosa Sensat

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més