Antonio Alcántara | Educació Transformadora.
En Pere Grané ha finalitzat la seva tesi i la vol compartir. Així que aquí la teniu. Un luxe poder comptar amb recerques d’aquest tipus. Us recomano que dediqueu una estona a veure el vídeo i altra a fullejar la publicació. Les contribucions d’aquesta tesi mostren que els processos d’educació comunitària a través del graffiti i l’art urbà ofereixen la possibilitat d’afavorir la identificació dels agents amb les comunitats, teixir relacions i vincles i promoure l’expressió visual i plàstica en les comunitats.
En aquesta investigació, en Pere analitza processos d’educació comunitària a través del graffiti i l’art urbà amb joves. La recerca parteix de la hipòtesi general que el desenvolupament de processos basats en l’educació comunitària a través del graffiti i l’art urbà amb joves permet assolir un conjunt de contribucions positives. D’acord amb la noció d’art comunitari, més concretament amb la de muralisme comunitari, en aquesta recerca en Pere aprofundeix en característiques específiques d’aquests tipus de processos d’educació comunitària, particularment en: l’apoderament, el treball en xarxa i la identificació col·lectiva. El dispositiu metodològic emprat en la recerca educativa es compon de dos mètodes: la recerca-acció i l’etnografia visual. En síntesi, les evidències recollides destaquen per tenir un component participatiu i visual. Les evidències que analitza al llarg de la tesi fan referència a un conjunt de processos promoguts al districte Collblanc – La Torrassa de L’Hospitalet de Llobregat, entre 2015 i 2016.