Ricard Efa, finalista al premi Eisner de còmic, en 9 vinyetes
Obtén l'enllaç
Facebook
X
Pinterest
Correu electrònic
Altres aplicacions
Guillermo Altarriba | Diari de Sabadell. Fins fa dos anys, els aficionats al còmic de fora de Sabadell no sabien que s’estaven perdent l’obra d’un dibuixant espectacular. Per a aquests, la irrupció de Ricard Efa al 2016 amb El soldado (Norma Editorial) va ser com un cop al cap: “d’on surt aquest?”, podien pensar. Els més despistats, de fet, s’ho seguien preguntant fa uns mesos -quan es publicava, també a travès de Norma, Monet. Nómada de la luz– i fa uns dies, quan començava la Comic-Con de San Diego i es trobaven a Efa nominat al premi Eisner al Millor Pintor / Artista Multimèdia.
Aquests premis es coneixen popularment com els “Oscars del còmic”, i s’entregaven aquesta nit. Malauradament, Efa no s’ha aixecat amb el preciat guardó -Sana Takeda s’ho ha emportat, pel seu treball a Monstress-, però, en paraules del sabadellenc, “la nominació ja és un premi en sí mateixa”, perquè implica veure com “allò que has parit a la taula de les golfes de casa teva” arriba a l’altra punta del món i és destacat d’entre la ingent producció mundial.
Tot i així, aquest desconeixement de què parlàvem no deixa de ser normal: llevat d’aquests últims dos àlbums, tota la trajectòria editorial de Ricard Fernàndez Villanueva -el nom rere el pseudònim- s’ha desenvolupat a França. Dins de Sabadell, però, qualsevol amb una mínima relació amb el còmic coneixia el secret: el dibuixant i president del col·lectiu Bafarada és una de les figures fonamentals de l’escena local. Per això, acompanyant l’entrevista que hem publicat avui a la versió en paper del Diari de Sabadell, volem oferir aquí un repàs a la seva trajectòria.
Nou vinyetes plenes de vida i color que -d’una manera limitada- suposa un apropament als més de vint anys d’Efa al darrere de la taula de dibuix: