Comunitat educativa: participació i democràcia

II Debat extraordinari sobre l'educació pública catalana. Innovació educativa

Qui integra la comunitat educativa? Qui se’n fa responsable i com es governa? Quin és el paper de l’escola pública en la societat? Quina relació té amb els infants, les famílies, l’entorn? És el funcionament democràtic una prioritat pedagògica i funcional de l’educació pública?



A diferència d’altres àmbits d’aprenentatge, l’escola és un espai eminentment social i comunitari. La comunitat és el subjecte primordial del fet educatiu escolar i, en aquest sentit, el desenvolupament individual de les persones en el marc escolar està íntimament lligat a tres realitats:
  • El desenvolupament de les competències socials dels infants i adolescents com a individus. 
  • El desenvolupament i la construcció de comunitats, on docents, famílies, estudiants i, fins i tot, veïnat senten que estan construint i formant part d’un mateix col·lectiu amb fites comunes.
  • La consecució del funcionament democràtic. L’escola i la comunitat educativa són els primers espais socials on la participació i el funcionament democràtic han d’esdevenir una realitat exemplar.

Aquest bloc pretén posar el focus en la comunitat per reflexionar sobre ella i sobretot sobre el seu potencial democratitzador.

Descarrega en PDF els documents escrits de les intervencions:


Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més