Comunitat educativa: participació i democràcia

II Debat extraordinari sobre l'educació pública catalana. Innovació educativa

Qui integra la comunitat educativa? Qui se’n fa responsable i com es governa? Quin és el paper de l’escola pública en la societat? Quina relació té amb els infants, les famílies, l’entorn? És el funcionament democràtic una prioritat pedagògica i funcional de l’educació pública?



A diferència d’altres àmbits d’aprenentatge, l’escola és un espai eminentment social i comunitari. La comunitat és el subjecte primordial del fet educatiu escolar i, en aquest sentit, el desenvolupament individual de les persones en el marc escolar està íntimament lligat a tres realitats:
  • El desenvolupament de les competències socials dels infants i adolescents com a individus. 
  • El desenvolupament i la construcció de comunitats, on docents, famílies, estudiants i, fins i tot, veïnat senten que estan construint i formant part d’un mateix col·lectiu amb fites comunes.
  • La consecució del funcionament democràtic. L’escola i la comunitat educativa són els primers espais socials on la participació i el funcionament democràtic han d’esdevenir una realitat exemplar.

Aquest bloc pretén posar el focus en la comunitat per reflexionar sobre ella i sobretot sobre el seu potencial democratitzador.

Descarrega en PDF els documents escrits de les intervencions:


Etiquetes

Cultura de carrer Documental Empoderament Intervenció social Micromasclismes PAH Sobirania alimentària Sociologia acció col·lectiva acció directa anarquisme animació sociocultural anticapitalisme antiespecisme antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea autogestió avaluació barri capacitats diferents ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat consum responsable creació cultural crisi cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar feminisme fp gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum gènere horitzontalitat innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions inèdit viable lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització participació pedagogia llibertària pedagogía crítica pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista ètica hacker
Mostra'n més