Te'n podria dir mil

“Te’n podria dir mil” és la cançó resultant del projecte “Igualem-nos: Música per a la igualtat de gènere”, de l’IES Càrcer (València). Un projecte que, sota la direcció de la professora de Música Laura Capsir, va sorgir amb l’objectiu de donar visibilitat al treball de les dones en tots els àmbits de la societat a través de la música.





Aquest videoclip és el producte final d’un projecte que té molta feina al darrere: treballs de recerca i investigació, taller de creació de rimes i versos amb la rapera Cleo Pathfinder, taller de creació musical amb la cantautora Gem, tallers de creació de videoclips amb Maria Estrada (MEL produccions), taules rodones, tallers de bateria i guitarra…

L’alumnat de primer i segon d’ESO va escriure la lletra de la cançó i va comptar amb l’ajuda de Gemper a composar la música. Maria Faubel (cantautora) es va encarregar dels arranjaments. A més, van tenir la sort de poder comptar amb la col·laboració de diverses professionals de la música en l’enregistrament de la cançó per al videoclip: Estel Navarro (Cantant), Maria Faubel i Gem (veus), Marta Burgos (guitarra i baix), Patri Montava (baterista) i Grefu (tècnica de so).

Com que ens han agradat tant la cançó i el projecte, hem decidit cantar-la amb la coral de l’escola. Des d’aquí agraïm a la Laura Capsir, professora de Música de l’IES Càrcer, que ens hagi cedit el material necessari per poder treballar-la i el seu assessorament a l’hora d’escriure aquest article.

Si voleu cantar-la a la vostra escola, us podeu descarregar la lletra.

Acabem aquest article citant la investigadora sobre l’herència cultural de les dones Ana López-Navajas: “No existeix una cultura i una història sense les dones. Coneguem-les”.

Etiquetes

Cultura de carrer Documental Empoderament Intervenció social Micromasclismes PAH Sobirania alimentària Sociologia acció col·lectiva acció directa anarquisme animació sociocultural anticapitalisme antiespecisme antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea autogestió avaluació barri capacitats diferents ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat consum responsable creació cultural crisi cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar feminisme fp gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum gènere horitzontalitat innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions inèdit viable lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització participació pedagogia llibertària pedagogía crítica pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista ètica hacker
Mostra'n més