A les escoles catalanes s'adoctrina

Jordi Barberà Argilaga | @jordibarbara | ilmigliorfabro. A les escoles catalanes s'adoctrina? I tant que sí. S'obliga a assistir-hi vestit, a acceptar els principis bàsics del capitalisme i del consumisme (un sistema depravat que destrueix el planeta sense immutar-se i que cada dia condemna milions de persones a la misèria, la mort i el patiment). S’imposa el model patriarcal, que condemna les dones i els homes a la submissió al mascle alfa, que assassinarà anualment uns quants centenars de dones i en deixarà, milers, amb ferides de per vida (d’altres seran violades, abusades, vexades,...). Un model que provoca un major atur femení, dificulta l’accés de les dones a determinats treballs, que fa que tinguin menys sou i menys recursos econòmics... Un model que parteix de la superioritat del mascle violent que sotmet la resta de criatures al seu desig.


A les escoles catalanes també és obligat aprendre-hi català, castellà i anglès (tot i que mai s'aconsegueix aquest darrer objectiu) i a aprendre-hi, a més, les normes restrictives i arbitràries de la gramàtica. Es prohibeixen drogues i se'n sumministren d'altres a demanda i en funció de comportaments disruptius. Es força a menjar animals morts, sotmesos a tortures i a tractaments hormonals i antibiòtics. Es venen impunement productes industrials amb sucres, greixos i additius associats a càncers i d’altres malalties greus. Molts provinents, a més, d’indústries on s’explota els treballadors. 

Se segrega els alumnes, en alguns casos, per sexe i, en d'altres, per origen familiar, ingressos econòmics, lloc de residència i per capacitat intel·lectual o suposades aptituds per a l'aprenentatge.

Se'ls força a conèixer escriptors, científics i pensadors dins d'un cànon pervers i injust, establert des del poder i, en el millor dels casos, l'atzar. L’estudi de la història remota i recent està pervertida per les interpretacions, les versions dels vencedors i l’òptica del sistema patriarcal i capitalista. El propi mètode científic que s’utilitza com a base del coneixement és una clara imposició.


Els mestres i professors ensenyen sotmesos a la manipulació i el previ adoctrinament de l'escola on van formar-se, de l'opció pedagògica que van triar i de les seves particulars lectures, reflexions, manies i fòbies. L’escola és la base de l’aculturació, la uniformització, la pèrdua d’espontaneïtat, l’inici de la submissió, la rendició i el conformisme. 

L’escola és seure en una cadira als sis anys i aixecar-hi el cul als setze convertit en un ciutadà inofensiu, feliç de ser part de la societat, prest a ser explotat i a iniciar el cicle del desig per tot allò que no té, àvid per devorar-se a si mateix. A quin món us penseu que vivim?

Jordi Barberà Argilaga

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més