Taula Rodona: experiències de treball amb i des dels joves

amb i des dels joves

Participaran diversos professionals que treballen en programes i serveis educatius amb models de gestió diferenciats i a on els joves són els protagonistes de les decisions. La finalitat és conèixer de primera mà les tasques i rols que desenvolupen i com aquestes poden variar segons el marc de gestió. Aquí l’enllaça la noticia a la UdG.
Dijous 17 de desembre 2015 de 9.30h a 11.30h.
Aula 142. Universitat de Girona. Facultat d’Educació i Psicologia. Departament Pedagogia
Campus de Barri Vell. Plaça Sant Domènec, 9. Girona

Aforament limitat. Concreteu assistència fent un mail a antonio.alcantara@udg.edu

Els projectes

Programa de cogestió de l’Espai jove l’Escorxador.
Situat la municipi de Palau Solità i Plegamans a la comarca del Vallès Occidental recull en el seu projecte la forma de gestionar l’ equipament juvenil (mobiliari, programacions, manteniment, neteja, usos dels espais, reglament de règim intern…) a on les preses de decisió es realitzen entre l’Ajuntament i els i les joves del municipi.  L’Ajuntament i la Federació d’Entitats Juvenils la Descoordinadora signen un conveni que regula els drets i deures d’ambdues parts i els canals de comunicació i presa de decisió.  www.espaijoveescorxador.cat
Programa de gestió comunitària del Kasal de Joves de Roquetes
El Kasal es troba al bell mig del barri de Roquetes, al districte de Nou Barris de Barcelona. El KJR és de titularitat municipal i està gestionat pels mateixos joves del barri organitzats a través de l’Associació Juvenil Roket Project. El Kasal treballa amb la música i l’skate com a eines de transformació social. La base d’aquest treball és la participació i la formació. www.kasalroquetes.org

Els i les ponents

Elena Maya Amador: Pedagoga, especialitzada en l’àmbit social, Postgrau en Polítiques Juvenils i Intervenció en el món dels joves, i en Gestió de programes i projectes a l’administració pública. Actualment treballa com a Tècnica de Joventut de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans des de fa 11 anys. Prèviament vaig treballar com a dinamitzadora juvenil, i referent del programa d’informació i dinamització juvenil als centres d’educació secundària, a diferents municipis del Vallès.  També ha estat orientadora acadèmica i educadora a diferents camps de treball i intercanvis juvenils.
Carlos Pérez: Educador social de Nou Barris. Sempre ha estat vinculat en l’àmbit juvenil i associatiu. Ha treballat en centres de menors i va viatjar a Llatino-Amèrica on va poder conèixer noves maneres de treballar amb adolescents i joves. Des de fa quatre anys treballa al Kasal de Joves de Roquetes on desenvolupa tasques de coordinador i treballa per la participació dels joves del barri.
Íngrid Pujol: Periodista i musicòloga de Manlleu. Des de fa anys ha estat vinculada amb diferents projectes musicals i els últims anys ha desenvolupat i participat en projectes de música comunitària. Actualment, treballa al Kasal de Joves de Roquetes coordinant els projectes musicals amb els joves i portant a terme la comunicació del KJR.

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més