Ignasi Capella | DCB
Com prometíem en el post quan es va publicar aquest estudi, us presentem un resum exhaustiu dels principals resultats i les tendències a Europa.
• La principal motivació per anar de vacances entre els europeus continua sent el sol i la platja, seguit per visitar a la família, a amics i altres parents. No obstant, les activitats de natura i cultura tenen un paper rellevant, especialment pel mercat holandès i belga.
• Les principals motivacions per repetir el viatge en una destinació són les característiques i els atractius de l’entorn natural, el factor climàtic i també altres paràmetres vinculats a lescaracterístiques dels destins: qualitat dels establiments i atractiu del patrimoni cultural i històric.
• Les fonts d’informació més utilitzades i considerades fiables no varien. Per planificar un viatge s’utilitzen les recomanacions de coneguts i familiars i també les opinions a Internet. El contractar per internet també és, amb diferència, la manera més habitual d’organitzar les vacances.
• La durada més popular de vacances és entre 4 i 13 nits.
• Creixen els viatges fora del país d’origen entre els ciutadans de la UE. La tendència es manté, aproximadament el 50% té previst viatjar a un altre país de la UE durant el 2015.
• Espanya torna a ser la destinació a l’estranger més popular l’any 2014, visitada pel 15% dels enquestats d’altres països, seguida d’Itàlia (11%) , França (10%) i Alemanya (8%)
• La gran majoria de turistes europeus es declara satisfet amb les seves vacances
• Reservar les diverses part d’un viatge per separat és la manera més generalitzada de contractar un viatge. A diferència d’anys anteriors no es registra un increment de les reserves de paquets turístics “tot inclòs”.
• Els problemes econòmics són el principal obstacle dels europeus per anar de vacances.
• Es continua notant l’impacte de la crisi econòmica. En relació als plans de vacances pel 2015, mentre que per un 45% dels enquestats la crisi no ha modificat les seves previsions de viatge, un 35 % les ha adaptat i un 11% ha renunciat a marxar de vacances per l’impacte de la crisi.
L’enquesta també ofereix resums, en tots els idiomes de la UE, de les tendències a nivell nacional. Pel que fa a Espanya, les tendències són similars a les de la UE. Es pot consultar la fitxa resum clicant aquí.
Article: DCB Turisme i Desenvolupament Local @DCBTurisme