L'objectiu que persegueix aquesta iniciativa és potenciar un model d'oci basat en els valors, és a dir, entendre que el lleure és un espai que permet el creixement personal i col·lectiu a través de jocs o altres activitats.
Ergosum fuig de la tendència d’oci d’evasió que s’ha instaurat al mercat en aquest tipus de producte i promou un model d’oci basat en la generació d’espais de diversió i aprenentatge amb els demés. D’aquesta manera, el lleure es concep com un espai compartit en el qual ens divertim, aprenem icreixem com a persones i com a comunitat.
Ergosum busca un sentit a l'economia més enllà que el de l'intercanvi i/o la generació de diners per sí mateix. Ergosum vol humanitzar l'economia, i fa útils els diners de les persones, que van a parar a projectes socials del territori.
La caixa regal ofereix 25 experiències de lleure i cada client pot escollir en funció de la temàtica (social, cultual, gastronòmica, ambiental, artística o científica), la localització geogràfica (a les quatre províncies) o l'entitat organitzadora (16 entitats del tercer sector que organitzen activitats).
El primer producte és “Ergosum en família”, destinat a famílies amb nens d'entre 3 i 12 anys. L'oferta de caixes s'anirà ampliant poc a poc. Per la venda de cada caixa regal les entitats rebran un retorn econòmic del 50% que podran destinar a impulsar altres projectes i fomentar així l'economia social.
Segons els impulsors del projecte, aquest producte ha de servir per enfortir el teixit associatiu del territori català i conscienciar a les famílies de la necessitat de promocionar els valors de la cooperació, la solidaritat, la participació i el respecte.
Ergosum neix des de la pràctica del consum cooperatiu d'Encís, una cooperativa de serveis a les persones sense ànim de lucre.
La cooperativa Encís treballa pel creixement de les persones, construïnt comunitat.
Amb Ergosum, Encís innova una nova via de difusió i finançament complementari pel tercer sector. I ho fa des d’una perspectiva no assistencialista, en la qual el consumidor paga per rebre a canvi un producte de consum ―un regal― basat en un intangible ―una experiència― de qualitat, original i única; però que al mateix temps contribueix a causes socials que tenen un retorn directe a la comunitat.