“Ergosum, experiències per compartir” és una caixa regal amb activitats de lleure ha impulsat per la cooperativa Encís.
L'objectiu que persegueix aquesta iniciativa és potenciar un model d'oci basat en els valors, és a dir, entendre que el lleure és un espai que permet el creixement personal i col·lectiu a través de jocs o altres activitats.
Ergosum fuig de la tendència d’oci d’evasió que s’ha instaurat al mercat en aquest tipus de producte i promou un model d’oci basat en la generació d’espais de diversió i aprenentatge amb els demés. D’aquesta manera, el lleure es concep com un espai compartit en el qual ens divertim, aprenem icreixem com a persones i com a comunitat.
Ergosum busca un sentit a l'economia més enllà que el de l'intercanvi i/o la generació de diners per sí mateix. Ergosum vol humanitzar l'economia, i fa útils els diners de les persones, que van a parar a projectes socials del territori.
La caixa regal ofereix 25 experiències de lleure i cada client pot escollir en funció de la temàtica (social, cultual, gastronòmica, ambiental, artística o científica), la localització geogràfica (a les quatre províncies) o l'entitat organitzadora (16 entitats del tercer sector que organitzen activitats).
El primer producte és “Ergosum en família”, destinat a famílies amb nens d'entre 3 i 12 anys. L'oferta de caixes s'anirà ampliant poc a poc. Per la venda de cada caixa regal les entitats rebran un retorn econòmic del 50% que podran destinar a impulsar altres projectes i fomentar així l'economia social.
Segons els impulsors del projecte, aquest producte ha de servir per enfortir el teixit associatiu del territori català i conscienciar a les famílies de la necessitat de promocionar els valors de la cooperació, la solidaritat, la participació i el respecte.
Ergosum neix des de la pràctica del consum cooperatiu d'Encís, una cooperativa de serveis a les persones sense ànim de lucre.
La cooperativa Encís treballa pel creixement de les persones, construïnt comunitat.
Amb Ergosum, Encís innova una nova via de difusió i finançament complementari pel tercer sector. I ho fa des d’una perspectiva no assistencialista, en la qual el consumidor paga per rebre a canvi un producte de consum ―un regal― basat en un intangible ―una experiència― de qualitat, original i única; però que al mateix temps contribueix a causes socials que tenen un retorn directe a la comunitat.