Animadores socioculturals als centres educatius

Comencen les pràctiques professionals d'Animació Sociocultural a l'Institut Ribot i Serra i torna el debat: què pot aportar l'Animació Sociocultural a un centre educatiu?

Dinamització de patis, extraescolars, tutories, festes? Dinamització de la participació de l'alumnat, AMPES, claustres? Agenda 21, hort escolar? És necessari una animadora sociocultural al centre?


Per obrir boca aquest article de Jordi Sora i Pilar Cobo sobre l'experiència pionera d'incorporació de Tècniques Superiors en Animació Sociocultural en la gestió del centre (Institut Salvador Seguí de Barcelona) i publicat al número 10 de Quaderns d'Animació (2009). 

I tu que penses?




Han passat cinc cursos des que vàrem iniciar a l’IES Salvador Seguí una experiència pionera d’incorporació de tècnics superiors en animació sociocultural (TASOC) en la gestió del centre, a través de la seva participació en la Coordinació d’Activitats i Serveis. Una idea que nasqué quasi intuïtivament però que entenem que està prenent força poc a poquet. Partim de la concepció dels centres docents com a espais mixtes on, més enllà de la feina educativa formal i definitòria del seu objectiu fonamental (els currícula, les classes, les matèries, el temps d’estudi), la quotidianitat del dia a dia d’aquests centres és plena també d’espais i propostes de lleure, participació comunitària, oci, esport i cultura. I creiem que hi ha un tècnic especialment format per a dur a terme aquella organització, programació i posada en marxa de les activitats (tradicionalment definides com a complementàries i extraescolars) i que cal un esforç de difusió i extensió de la proposta per tal d’anar pensant com fora possible d’incorporar un tècnic en animació sociocultural en les plantilles de les escoles i instituts.

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més