Animació Sociocultural contra la violència de gènere al Ribot i Serra

COMMEMORANT O COMBATENT EL 25N? 
DINAMITZACIONS I ACTIVITATS QUE DEIXEN PETJADA.

La passada setmana del 25 al 29 de novembre el grup de 2n d’Animació Sociocultural i Turística vam engegar una Campanya de Sensibilització i Conscienciació de l’estat en què es troba actualment la violència envers les dones. 


Aquesta perseguia els següents objectius:

  • Identificar el contingut essencial del Dia
  • Plasmar de manera gràfica i/o plàstica els conceptes afins a la temàtica
  • Promoure un caire socioeducatiu i de sensibilització sobre la temàtica
  • Crear consciència de les actituds personals i professionals que ens afecten tant a nivell individual com col·lectiu


En aquest sentit vam dur a terme diverses accions :

Exposició plàstica. Des de diverses perspectives es tractava la temàtica: història, notícies, Noves Tecnologies i violència de gènere, llenguatge sexista, publicitat i altres mitjans audiovisuals. Ho vam confegir des de diferents comissions (subgrups) i es va col.locar al vestíbul i al passadís de direcció, amb cartells i pòsters explicatius i denunciants de situacions de violència envers les dones.

Videofòrums i teatre social: des de les diferents perspectives esmentades anteriorment es van passar uns documentals i es plantejaven preguntes de reflexió per al debat. D’altra banda, un altre subgrup representava diferents situacions on la dona patia un tipus de violència i les persones participants havien de transformar-la.


Cançó: l’última comissió va dissenyar música i lletra

Considerem, en primer lloc, que els tres primers objectius els hem assolit. L’últim objectiu s’ha pogut tractar més a nivell personal que no pas tant professional,però considerem que la conscienciació s’ha abordat des de les diferents vies d’acció.

En segon lloc, volem agrair la participació de tots els grups que han assistit a les dinamitzacions (1rs d’Educació Infantil, 1r d’Animació Sociocultural i Turística, i PQPI), donat que han proporcionat un clima de confiança i voluntat de diàleg en totes les activitats; no calia insistir per a que participéssiu, ja va ser natural la vostra implicació i motivació per la temàtica . Pel que fa a l’activitat de la cançó on va participar tot l’alumnat que estudia a la tarda, va ser màgica i molt emotiva! Es va crear una atmosfera meravellosa, que no ens esperàvem! Moltes gràcies per la vostra disposició! Per contrapartida,ens hagués agradat poder arribar a d’altres grups que també estudien al centre, i que poder ho precisen més (ESO i Cicles de Grau Mig). També ens hagués agradat dedicar-vos més estona, donat que els debats es van quedar curts de temps.

En tercer lloc cal apuntar que per a nosaltres també ha estat un autoaprenentatge: gestionar temps, espais; ajustar el llenguatge per a que fos entenedor, en funció del grup; dinamitzar temàtiques des d’un punt de vista socioeducatiu i poder complir els objectius que es pretenien, etc.

Finalment volem dir-vos que considerem molt necessari seguir treballant i combatint amb aquesta temàtica, any rere any i des d’edats més joves per a generar petits impactes socials.Tot i viure en el segle XXI, encara queda molt per fer. Podeu comptar amb nosaltres! Ara us deixem unes imatges que esperem que us agradin.





Etiquetes

Cultura de carrer Documental Empoderament Intervenció social Micromasclismes PAH Sobirania alimentària Sociologia acció col·lectiva acció directa anarquisme animació sociocultural anticapitalisme antiespecisme antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea autogestió avaluació barri capacitats diferents ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat consum responsable creació cultural crisi cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar feminisme fp gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum gènere horitzontalitat innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions inèdit viable lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització participació pedagogia llibertària pedagogía crítica pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista ètica hacker
Mostra'n més