Avui entra en vigor la nova normativa que modifica la formació dels monitors i directors d’educació en el lleure

Actualitza els continguts dels cursos, aposta per l’avaluació per competències i els equipara a la formació reglada.



L’1 d’octubre de 2013 entra en vigor l’Ordre que regula el contingut i la metodologia dels cursos de monitor/a i de director/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil, que substitueix l’existent de l’any 1985. No obstant, els carnets de monitor/a i director/a expedits fins ara continuaran sent vàlids.

Aquesta normativa afecta el contingut dels cursos de monitor/a i director/a d’educació en el lleure perquè els modernitza i en renova la metodologia pedagògica, que se centra en la formació i l’avaluació per competències. Així mateix, s’equiparen aquests cursos a la certificació i a la qualificació professional ‘Dinamització d’activitats de lleure educatiu infantil i juvenil’ (monitor/a) i a la certificació i a la qualificació professional de ‘Direcció i coordinació d’activitats de lleure educatiu infantil i juvenil’ (director/a).

Pel que fa als cursos per a monitor/a, s’augmenten de 275 a 310 les hores de formació, que es distribueixen en 150 de teòriques i 160 de pràctiques. El contingut inclou els temes següents: activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil, processos grupals i educatius en el lleure infantil i juvenil i tècniques i recursos d’animació en activitats de lleure.

I en el cas dels cursos per a director/a, el nombre d’hores passa de 370 a 410 (290 de teòriques i 120 de pràctiques). El contingut inclou els temes següents: processos grupals i educatius en el lleure infantil i juvenil; tècniques i recursos d’animació en activitats de lleure; planificació, organització, gestió i avaluació de projectes educatius en el lleure infantil i juvenil, i coordinació i dinamització de l’equip de monitors i monitores.

La Direcció General de Joventut ha editat una guia, que s’adreça a les 30 escoles d’educació en el lleure que té reconegudes, per facilitar l’adaptació als nous continguts i metodologies. Aquests centres han de lliurar el seu projecte d’adaptació a la nova normativa perquè Joventut en faci el seguiment i control durant el 2013.



Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més