Entitats sense afany de lucre gestionen prop de trenta equipaments públics
a la majoria de districtes de Barcelona. Fan una gestió participativa,
transparent i propera al territori i als ciutadans. La manca d’un marc
normatiu específic, provoca dificultats contractuals i de gestió, així
com heterogeneïtat i precarietat en la seva aplicació. Per donar a
conèixer la situació, s’ha elaborat un manifest que s’adreça a l’alcalde
de Barcelona i es convoca una RODA DE PREMSA pel dimecres 25 de gener, a les 12 h del matí a la seu de la Federació d’Associacions de Veïns (FAVB, c. Obradors, 8-10 baixos, Barcelona).
Font: educaciotransformadora El blog de l'Antonio Alcántara
No hi ha una única manera de gestionar equipaments públics, com ara els centres cívics o els centres culturals; la única solució no és la d’externalitzar la gestió a una empresa privada. També hi ha la possibilitat de que siguin associacions arrelades al territori
les que gestionin aquests equipaments. De fet, aquest és el sentit que,
des de fa dos anys, hi hagi una Plataforma de Gestió Ciutadana que,
precisament, defensa i promou les associacions que porten o aspiren a
dirigir equipaments públics.
Aquest grup d’associacions s’han anat reunint des d’aleshores. Primer
amb el propòsit de consensuar un document definitori sobre el model de
gestió: ‘Gestió Ciutadana d’equipaments i projectes municipals
d’interès general’, que es va aprovar el setembre del 2010. I
posteriorment és va començar a treballar en un document per disposar
d’unes bases de negociació amb l’Ajuntament, amb el suport d’un informe jurídic que avala la viabilitat de la gestió ciutadana.
Més info:
Enric Capdevila (AC Casa Orlandai) ::
Toni Llotge (Bidó Nou Barris) :: coordinacio@ateneu9b.net
Toni Llotge (Bidó Nou Barris) :: coordinacio@ateneu9b.net
Altres documents: