How tourism can drive positive change for our planet and all people


How tourism can drive positive change for our planet and all people


How tourism can drive positive change for our planet and all people - RT
The simplest definition of Responsible Tourism is that it is about using tourism to make better places to live in and better places to visit; in that order. At the same time we hear often that tourism is “One billion tourists, 10% of the world’s GDP, exports of 1.5 US$ trillion annually and one in eleven jobs in the globe.” There is an inherent paradox in a sector which so often presents itself as the world’s biggest industry, proud of its growth, yet pleading for lower taxes or assistance with its marketing.

For World Tourism Day this year the United Nations World Tourism Organisation (UNWTO) has launched a series of personal stories about how tourism has enriched the lives of local people. The UNWTO has chosen to recognise the “Chefs, sommeliers, artisans, attendants, tuk-tuk drivers, tour guides, guest house owners, hotel gardeners, travel app developers, dive masters or traditional dance instructors” and many more who every day create and encourage cultural exchanges and bring economic development to their communities.
UNWTO has published two volumes of Tourism Stories about the “heartbeats behind the tourism statistics”: My Story, My Community, Our Future and How Tourism Enriched My Life, recognising that it is these diverse encounters between hosts and tourists which are tourism.
On Wednesday 4 November – World Responsible Tourism Day – there are the World Responsible Tourism Awardswhich recognise and celebrate the work of those who have used tourism to benefit communities and their environments and the International Institute for Peace Through Tourism has its 30th anniversary event.
Tourism has to demonstrate that it makes a difference to the livelihoods of local people and the well-being of communities and their natural and cultural environments. It is not enough to be big and to celebrate bigness – the industry needs too to demonstrate that it does good in the world that it brings sustainable development.

Etiquetes

Cultura de carrer Documental Empoderament Intervenció social Micromasclismes PAH Sobirania alimentària Sociologia acció col·lectiva acció directa anarquisme animació sociocultural anticapitalisme antiespecisme antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea autogestió avaluació barri capacitats diferents ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat consum responsable creació cultural crisi cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar feminisme fp gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum gènere horitzontalitat innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions inèdit viable lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització participació pedagogia llibertària pedagogía crítica pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista ètica hacker
Mostra'n més