Aquellas que me conocen ya saben que no soy educador social (ni animador sociocultural). Tampoco escribo demasiado. Ya sabeís a que me dedico: recupero, reorganizo, reinterpreto, medio, remezclo, recreo, recombino, genero conexiones.
L’Educador/ora social neix o es fa? Doncs, francament, no ho tinc clar.
I m'escriuen per acabar de concretar la meva participació al Carnaval de Blocs organitzat pel Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya per avui, Dia Internacional de l'Educació Social. I decideixo participar.
Aquellas que me conocen ya saben que no soy educador social (ni animador sociocultural). Tampoco escribo demasiado. Ya sabeís a que me dedico: recupero, copio, reorganizo, reinterpreto, medio, remezclo, recreo, recombino, genero conexiones. Per això demano disculpes pel meu atreviment.
I siguem sinceres, ni tan sols anava per a profe. El meu projecte professional no passava per les aules, per dedicar-me a ensenyar. Però per causes del destí (i de les butxaques) vaig acabar envoltat de persones animadores socioculturals en potència que semblaven donar per fet que sabia fer de professor, que era un educador. Aquest és el meu origen, que ningú s'enganyi.
Però el temps passa, i per alguna raó m'he convençut que l'educació és important, i dubto i em replantejo la meva pràctica socioeducativa; em plantejo com educar, i sobretot, per a què educo. I llegeixo llibres de dinàmica de grupos i de tècniques participatives, em plantejo si realment l'alumnat pot pagar les taxes i la quota de material, converteixo les assignatures en projectes d'intervenció socioeducativa.
No sé que ha passat, però hoy, educar es lo mio. Aquelles que em coneixen ja saben que no sóc educador social (ni animador sociocultural), però m'agradaria ser-ho.
Que passeu un molt bon dia de l'Educació Social!
Us convido a participar als actes que organitza el Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya. Aquí pots descarregar-te el programa.