COMUNICANT NOVES PERSPECTIVES DE GÈNERE DES DE L’ ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL

Els i les alumnes de segon d’Animació Sociocultural del institut Ribot i Serra  de Sabadell reflexionen sobre la intervenció social i el gènere al seu crèdit de síntesi.

Gènere, intervenció social i participació són els eixos principals en el seu projecte.


El passat dia 16 de maig la promoció 2010-2012 del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Animació Sociocultural va començar el seu crèdit de síntesi amb l’ objectiu de treballar el gènere des de diferents perspectives i amb una metodologia oberta i participativa. La proposta va sorgir des del professorat que des de feia temps treballen la temàtica de manera transversal a les aules. En veure que el tema cobrava cada cop més importància socialment i professionalment, ja que seria un “filón” d’ ocupació per als futurs professionals, van pensar en treballar-ho més a fons i de manera grupal.

La proposta va tenir bona acollida entre els/les estudiants i de seguida es van posar mans a la obra.  Al principi els va costar decidir com ho enfocarien ja que hi havia diverses idees i totes agradaven molt, finalment es va decidir fer-ho des de un gran pla que engloba petits projectes d’ investigació-acció des de la perspectiva de gènere, d’ aquesta manera podrien abastar una gran quantitat d’àmbits, centres d’interès i col·lectius i treballar-los.

Tots els petits projectes es faran al districte sisè de Sabadell:  en total 5 grups, cada grup amb un col·lectiu diferent. El treball va començar amb un anàlisi de la realitat sobre la perspectiva de gènere a la intervenció social per anar concretant al barri, i a mesura que anava pesant el temps i anaven sorgint resultats de la investigació, els diferents grups van començar proposar possibles accions de les quals algunes es duran a terme en els pròxims dies, i algunes ja s’ han executat. 

Per assegurar la continuïtat en el temps de la seva feina, els i les alumnes han fet un bloc que recull les seves reflexions i accions: http://cdstasoques.blogspot.com.es/ . També faran una memòria de projecte conjunta que englobi tots els treballs i torni a unir el projecte en un de sol. La presentació serà el proper dia 7 de maig al institut Riboti Serra de Sabadell. 

Ho tenen clar, unint les diferents perspectives de gènere es podran edificar noves maneres de entendre,  noves maneres de veure i noves maneres de crear intervenció social. 

2on Animació Sociocultural

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més