Els propers dimarts 3 de juliol i dijous 5 de juliol de 2012.
Us proposem participar i debatre en les jornades de reflexió 0-3.
Espai de la trobada. Can Batlló
“El moment actual de crisi en que vivim, està originant unes
polítiques de retallades que estan posant en risc l’educació a les
nostres escoles i l’estat de benestar públic i de qualitat. Què podem
fer? Gran part de la societat diu el mateix: no volem retallades en el present i el futur dels infants!
No obstant, els gestors no volen escoltar les
nostres demandes, ni els arguments científics i mal interpreten les
necessitats de les famílies com una qüestió únicament assistencial,
espais on deixar i guardar les criatures. I tot i així, continuen
repetint fins la sacietat que les retallades no comportaran canvis en la
qualitat.
Nosaltres com a professionals que ens ocupem dia a dia d’ oferir
oportunitats educatives i moments de cura pels infants de 0-3 anys,
sabem perfectament que qualsevol canvi en els recursos, que ja són
mínims, té impacte en el benestar dels infants, famílies i
professionals.
Ara bé, què podem fer davant d’aquesta realitat, com podem
assegurar-nos una mínima qualitat en la pràctica tant amb els infants
com amb les famílies i com seguir fent un treball en equip amb menys
temps i més pressió real?
Davant aquesta nova realitat…”
Espai de la trobada. Can Batlló
Carrer Constitució 19 amb cantonada Carrer de Mossèn Amadeu Oller http://goo.gl/maps/vbG9
JORNADES DE REFLEXIÓ I DEBAT 0-3
El moment actual de crisi en que vivim, està
originant unes polítiques de retallades que estan posant en risc
l’educació a les nostres escoles i l’estat de benestar públic i de
qualitat. Què podem fer? Gran part de la societat diu el mateix: no volem retallades en el present i el futur dels infants!
No obstant, els gestors no volen escoltar les
nostres demandes, ni els arguments científics i mal interpreten les
necessitats de les famílies com una qüestió únicament assistencial,
espais on deixar i guardar les criatures. I tot i així, continuen
repetint fins la sacietat que les retallades no comportaran canvis en la
qualitat.
Nosaltres com a professionals que ens ocupem dia a dia d’ oferir
oportunitats educatives i moments de cura pels infants de 0-3 anys,
sabem perfectament que qualsevol canvi en els recursos, que ja són
mínims, té impacte en el benestar dels infants, famílies i
professionals.
Ara bé, què podem fer davant d’aquesta realitat, com podem
assegurar-nos una mínima qualitat en la pràctica tant amb els infants
com amb les famílies i com seguir fent un treball en equip amb menys
temps i més pressió real?
Davant aquesta nova realitat ens hem proposat organitzar dues tardes
de trobada per poder reflexionar i debatir conjuntament, entre tota la
gent del col·lectiu, sobre la part pedagògica per una banda, i sobre la
part organitzativa i reivindicativa per l’altra.
Tenint en compte que a aquestes alçades del curs no ens queda massa
temps per abordar temes que requereixen ser tractats amb profunditat,
hem pensat que podem iniciar un primer tast amb el desig que sigui un
punt de partida per a altres jornades o grups de treball que de ben
segur seran profitosos i inspiradors.
Dimarts 3 de juliol: 16,00h. Benvinguda.
Tema pedagògic: Drets i necessitats de l’infant: Construint la qualitat educativa
De 16,15h a 17,15h, es treballarà
en tres grups simultanis. Es debatrà sobre 3 temes que finalment seran
posats en comú i oberts per reflexionar entre tots.
- En relació amb les famílies.
Què necessiten les famílies d’avui en dia i què oferim? Com ens hem
d’apropar mútuament per treballar conjuntament la confiança necessària
per oferir una bona criança? I les relacions? Com han de ser de
properes? I el treball de crear xarxa entre les famílies… és
responsabilitat nostre? L’escola i els espais familiars poden ser un
fòrum social. L’escola que construeix aliances.
- Amb els infants.
Quins són els drets de l’infant? I les seves necessitats? Com ens
podem organitzar per assegurar que realment els hi donem una resposta de
qualitat: l’escolta, la mirada, l’afecte…
De quina manera organitzem el dia a dia, una programació oberta, activa, tancada, escrita, detallada…?
- I l’equip?
Com ens plantegem el treball de l’equip i quines son les prioritats
per assegurar la qualitat educativa? Tenim temps per compartir les coses
importants pedagògicament parlant?
Reflexionem sobre la nostra actitud en el tracte amb els infants?
Com es decideix el funcionament de la practica educativa?
Què fem per acollir gent sense experiència en el marc actual? Ens reciclem per continuar oferint la qualitat educativa?
I com mantenir les ganes de seguir endavant en el panorama actual?
17,30h a 18,30h, reflexió i posta en comú.
Dijous 5 de juliol
16,00h a 17,00h. Reivindicacions i organització:
Després d’aquest curs tan intens en que tot el col·lectiu ha lluitat
per intentar aturar el canvi de model, quina estructura pot assegurar
una assistència representativa i evitar escissions del col·lectiu? Com
podem animar la gent que ara no participa a fer-se més actius? Què fem
per no perdre força en la lluita contra les retallades en l’educació
pública?
Quins objectius tenim? A curt termini i a llarg termini?
Com coordinem les relacions amb altres col·lectius? Per tot el país, Catalunya només, 0-3, o educació en general?
17,15h a 18,15h
- Debat entre tots i conclusions finals.
- Al acabar la segona jornada hi haurà un berenar de cloenda. Podeu portar alguna cosa per menjar i per beure.
- Les conclusions seran recollides en un document que s’enviarà a les escoles.