RETOS Y POSIBILIDADES SOCIO-EDUCATIVAS ENTRE COMUNIDAD Y ESCUELA: ELEMENTOS PARA SU PROBLEMATIZACIÓN TEÓRICA

El presente artículo reflexiona en torno a la relación educativa entre Comunidad y Escuela. A este fin, problematizamos su relación teórico-práctica y establecemos elementos teóricos de análisis que orientan y facilitan su aproximación y estudio.


Ante los cambios sociales y educativos que experimentan nuestras sociedades, planteamos la necesidad de un trabajo sinérgico entre Comunidad y Escuela donde se vaya estableciendo las bases teóricas y prácticas que, en orden a la construcción de una acción educativa conjunta, den respuesta a los nuevos retos socio-educativos actuales.
Font: http://quadernsanimacio.net/
 
Francisco Javier Pericacho Gómez.
Diplomado en Educación Social (UCM), Licenciado en Antropología Social y Cultural (UAM)

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més