Regals de Nadal, més creativitat i menys sexisme

Cartell de la taula rodona Per uns regals no sexistesL'Observatori de les Dones en els mitjans de comunicació porta a terme una campanya per fomentar la reflexió al voltant del que ofrim als més petits. A més, ens anima a posar-hi imaginació: "Amb una nina podem jugar a salvar el món i amb un madelman podem jugar a tenir cura dels altres".

Font:  http://www.xarxanet.org/social/noticies/regals-de-nadal-mes-creativitat-i-menys-sexisme



La campanya Regala'm el que vulguis, jo hi poso la imaginació: les joguines no són sexistes es va iniciar al desembre de 2010 i s'ha tornat a activar un any després. Incideix en la representació que es fa de les dones i els homes als mitjans de comunicació, els quals ofereixen imatges que representen estereotips, una visió reduïda del paper que se suposa que han de tenir els homes i les dones a la societat.
Les joguines, com un dels primers elements de posada en joc de la sociabilitat dels infants, reprodueixen aquests esquemes, com ara, nines vestides de color rosa per a les nenes i cotxes de colors vibrants per als nens, joguines que reprodueixen un rol passiu de curadora de la dona, mentre esperen rols més actius i fins i tot agressius per part dels homes.
La campanya et convida a, partint del joc, invertir i desmuntar aquestes visions reduccionistes del paper de les dones i els homes.
En el marc d'aquesta iniciativa, el Centre d'Informació i Recursos per a les Dones de l'Ajuntament de Barcelona va organitzar la taula rodona Per uns regals no sexistes. Dones en Xarxa ha recollit les opinions i reflexions de Mar Valldeoriola (Cooperativa Germinal) i Rodrigo Prieto (Institut Diversitas), que van participar a la taula rodona.
Si vols aprofundir en aquest tema, pots consultar al guia Per què comprar joguines no-sexistes? Per què coeducar?

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més