Una col·laboració en el blog Educació Transformadora de la Irene Gómez, pedagòga i activista a l’Ateneu L’Harmonia.
El treball que presentem a continuació vol establir unes línies interpretatives en Gestió Comunitària des de l’àmbit de la pedagogia. Fins ara les interpretacions han anat de la mà de les disciplines de la sociologia i la cultura. Per dur-ho a terme, ha estat prioritari determinar una anàlisi educativa des de l’academicisme en relació a la Gestió Comunitària, així com una aproximació històrica, política i jurídica al fenomen.
Posteriorment, ha resultat significatiu analitzar les dinàmiques d’aquesta estructura a partir d’una comparativa entre dos projectes de Gestió Comunitària de la ciutat de Barcelona: l’Ateneu L’Harmonia i l’Ateneu Popular 9 Barris. Tota la investigació s’ha vist dotada d’un sentit col·lectiu lligat a la generació de coneixement i aprenentatge útil per a tota la comunitat educativa, però específicament per les comunitats d’ambdós ateneus escollit per al treball amb la voluntat de contribuir al seu desenvolupament i, a la vegada, esdevenir una eina pràctica per a tots els projectes de Gestió Comunitària.
El document és el Treball de Final de Grau de Pedagogia de la Universitat de Barcelona .
Foto de l’interior de l’Ateneu l’Harmonia