Teatro comunitario en Badia. Evaluación participativa de las acciones comunitarias

Como cierre del proceso de Evaluación Participativa de las acciones comunitarias de Badia del Vallès (proyecto EDU2010-15122 Subprograma EDUC), en Junio 2013 se presentó una obra de teatro foro creada por algunos miembros del grupo motor de la evaluación, otras personas vecinas de Badia, y dinamizada por La Xixa Teatre (http://www.laxixateatre.org/). 



La primera pieza se basó en una problemática que se había evidenciado durante el proceso de Evaluación Participativa: los rumores y la desconfianza de algunos hacia los que gestionan las ayudas sociales. Una espectadora se subió al escenario, poniendo a prueba una posibilidad para comunicar a los usuarios del reparto de alimentos cómo se administran, y zanjar así conflictos que puedan surgir.

La segunda pieza tomaba como punto de partida un hecho real, el ataque vandálico al Jardín de las Flores. En este caso, una joven espectadora nos mostró cómo se puede consultar a todos los vecinos, incluso a los que no hacen un uso correcto de las instalaciones comunes, cómo les gustaría que fueran estos espacios.

Durante el acto se explicó a la población que asistió en qué había consistido el proceso de EP, y se repartieron los informes ejecutivos de la investigación.

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més