Teatro comunitario en Badia. Evaluación participativa de las acciones comunitarias

Como cierre del proceso de Evaluación Participativa de las acciones comunitarias de Badia del Vallès (proyecto EDU2010-15122 Subprograma EDUC), en Junio 2013 se presentó una obra de teatro foro creada por algunos miembros del grupo motor de la evaluación, otras personas vecinas de Badia, y dinamizada por La Xixa Teatre (http://www.laxixateatre.org/). 



La primera pieza se basó en una problemática que se había evidenciado durante el proceso de Evaluación Participativa: los rumores y la desconfianza de algunos hacia los que gestionan las ayudas sociales. Una espectadora se subió al escenario, poniendo a prueba una posibilidad para comunicar a los usuarios del reparto de alimentos cómo se administran, y zanjar así conflictos que puedan surgir.

La segunda pieza tomaba como punto de partida un hecho real, el ataque vandálico al Jardín de las Flores. En este caso, una joven espectadora nos mostró cómo se puede consultar a todos los vecinos, incluso a los que no hacen un uso correcto de las instalaciones comunes, cómo les gustaría que fueran estos espacios.

Durante el acto se explicó a la población que asistió en qué había consistido el proceso de EP, y se repartieron los informes ejecutivos de la investigación.

Etiquetes

Cultura de carrer Documental Empoderament Intervenció social Micromasclismes PAH Sobirania alimentària Sociologia acció col·lectiva acció directa anarquisme animació sociocultural anticapitalisme antiespecisme antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea autogestió avaluació barri capacitats diferents ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat consum responsable creació cultural crisi cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar feminisme fp gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum gènere horitzontalitat innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions inèdit viable lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització participació pedagogia llibertària pedagogía crítica pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista ètica hacker
Mostra'n més