Segona Assemblea de treballadors, i tot continua igual. Bé, no tot, 175 assemblees de centre. Igualment necessitem articular un moviment de base amb assemblees de treballadors i treballadores a cada centre, comptant amb l'alumnat i amb les famílies, per tal d'organtizar la lluita en defensa de l'escola pública.
L'Assemblea dona suport a les manifestacions contra els pressupostos del 24 de novembre i el 4 de desembre. La III Assemblea serà el 25 de gener.
[Insisteixo. Cada vegada està més clar que la nostra lluita no pot dependre exclusivament de les estructures sindicals, tot i que, la dimensió de les agressions a les quals està sotmesa l’educació pública (des de l’escola bressol a la universitat) ens obliga a donar respostes i a treballar per tal que siguin contundents, continuades i unitàries.]
Crònica de l'Assemblea
El 21 de novembre unes 150 persones ens reuníem a l’INSTITUT Broggi de Barcelona a la II Assemblea de Treballadores de l’Ensenyament públic. Unes 3500 persones ja han participat de la consulta. Els resultats són poc concloents encara.
Els acords que preníem:
- Revisar, reformular i actualitzar aquelles propostes de lluita que ja queden obsoletes.
- Realitzar la III Assemblea de Treballadores de l’Ensenyament Públic el dissabte 25 de gener a les 10 hores (lloc encara per confirmar) per facilitar a treballadores de fora Barcelona i les que treballen a la tarda l’assistència.
- Crear una comissió de coordinació de l’assemblea integrada pels 4 sindicats convocants i per voluntàries de l’assemblea. En surten 11 persones.
- Donar suport a les manifestacions contra els pressupostos del 24N i 4D.
- Afegir a la plataforma reivindicativa de la consulta un punt més: NO a l’augment de ràtios i hores lectives.
- Allargar el període de consulta fins el 22 de gener de 2014 per permetre estendre-la a més centres i contar amb l’opinió del màxim de treballadors possible.
Intervencions:
- Necessitat d’obrir la gestió de l’assemblea i del procés de consulta als docents.
- Treballar plegades per estendre la consulta al màxim de centres possibles.
- Treballar amb les famílies per fer-les entendre l’abast de la situació pels seus fills.
En general es veu la necessitat d’establir un pla de lluita que compti amb el suport del professorat i que sigui prou contundent per aturar aquest camí de desballestament de l’ensenyament públic.
FEDERACIÓ D’ENSENYAMENT DE CGT