Avaluació participativa i comunitària. Un cas pràctic

Per Antonio Alcántara a EducacióTransformadora

Cada curs, una vegada tanquem temporada, ens ajuntem tots els projectes pedagògics de l’Ateneu popular 9Barris per compartir i avaluar de manera conjunta. En aquesta trobada participen formadors, famílies, joves i membres d’altres espais del projecte global ateneu.  La formació i el circ social és una àrea de treball dins d’una altra projecte més gran que inclou la programació, la producció,…


Per fer aquesta valoració volíem trobar un sistema àgil i participatiu que aconseguís dinamisme i efectivitat. Finalment el vam trobar al Curs de Formació de Formadors de Circ Social. Eli Medina que ens va assessorar al curs pedagògicament ens va parlar de la rentadora. Una dinàmica divertida i fresca que et permet tenir una avaluació que va del concret al global. S’avaluen els diferents apartats de cada projecte i alhora es visualitza una foto del global.  Dibuixem un mural amb un cistell de roba bruta per les coses que no han funcionat, un rentadora per les coses que s’han de millorar i unes cordes amb roba estesa i neta pel que ha funcionat. Amb posits col·loquem cada concepte allí on considerem. després ho compartim en grup. Aquí us deixo algunes fotos. Si estàs interessat/da en conèixer més coses concretes de la dinàmica pregunta-m’ho.




Etiquetes

Cultura de carrer Documental Empoderament Intervenció social Micromasclismes PAH Sobirania alimentària Sociologia acció col·lectiva acció directa anarquisme animació sociocultural anticapitalisme antiespecisme antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea autogestió avaluació barri capacitats diferents ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat consum responsable creació cultural crisi cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar feminisme fp gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum gènere horitzontalitat innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions inèdit viable lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització participació pedagogia llibertària pedagogía crítica pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista ètica hacker
Mostra'n més