Assajant la llibertat. Processos creatius, art i educació social

S’obren les reixes i les múltiples portes de seguretat que aïllen la presó de “Quatre Camins” a la província de Barcelona. La càmera de Repor coneix un grup de presos que des de fa temps “assagen la llibertat”, o dit d’una altra manera, que busquen en els escenaris una manera d’oblidar les misèries que els han portat a passar bona part de la seva vida a la cel · la de la presó.
Antonio Alcántara | Educaciótransformadora


  • Teatre, música … Una forma d’evadir-se de la dura realitat de la presó
  • Són petites illes d’humanitat a la presó
  • Els presos tenen l’oportunitat d’actuar en teatres normals, escenaris lliures de guàrdies i reixes
Projecte realitzat per l’associació TeatroDentro. Projecte de formació i producció artística a presons amb especial interès a crear canals de comunicació dins-fora a través de les obres generades.
La metodologia pedagògica de TeatroDentro es recolza en dos eixos:
  • La Pedagogia de Paulo Freire i el Teatre de l’Oprimit d’Augusto Boal: cap al apoderament
  • Processos de Reflect-Acció: aprenentatge des de l’experiència-vivència.

    La música, una de les eines de Teatroadentro
Seguint aquests referents, es duen a terme processos grupals de creació participativa, enfortint l’autoestima i valorant l’experiència i vivència de cada un com a punt de partida de l’aprenentatge. El grup és el veritable protagonista de l’acció formativa i aquesta respon a les seves necessitats. La metodologia és bàsicament vivencial i es recolza en l’experiència grupal i la responsabilitat amb el mateix.

Més Informació:

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més