Comunicat Assemblea IRIS en lluita per l'educació pública

Els estudiants sabadellencs hem tornat a manifestar aquesta nit el nostre rebuig a les retallades en educació. Hem passat la nit als nostres instituts "construint entre totes l'escola que volem".

A Sabadell la tancada s’ha fet a l’Escola Industrial, l’IES Sabadell, el Pau Vila i el Ribot i Serra.

No pararem!


Avui a les 21’20, després de les jornada escolar, un grup d’ alumnes del Ribot i Serra reunits en assemblea, ha decidit realitzar una 2ona jornada de dinamitzacions nocturnes, tal i com han fet 7 instituts més de Sabadell i comarca.

Aquest cop, la cosa no ha estat tan fàcil, ja que l'equip directiu no ha aprovava aquesta acció. Després d'una tensa negociació amb direcció, hem acordat que continuàvem amb l'acció, l'alumnat amb dues responsables (delegades sindicals de CCOO). Hem pogut constatar la pressió que reben els equips directius per tal de frenar qualsevol tipus d'acció reivindicativa, però han de comprendre la lluita per una escola pública i de qualitat és també la seva lluita. 

La nit, a començat amb un sopar de germanor on hem conmpartit visions, opinions i sentiments dels successos, mentres mitjans de comunicació i de xarxes socials s’ interessaven pels esdeveniments. 

A continuació hem passat un power point sobre la reforma laboral i s’ ha fet una reflexió sobre la importància de moure’s i lluitar pels nostres drets. 

Finalment, ens hem reunit en assemblea per organitzar un calendari d'accions i dinamitzacions de conscienciació abans de la Vaga General del 29M. 

Hem conclòs aquestes amb una gran abraçada col·lectiva.

Assemblea IRIS
Ribot i Serra
Dijous 22 de Març del 2012 







isabadell.catL’alumnat de quatre instituts es tanca contra les retallades
  • La tancada s’ha fet a l’Escola Industrial, l’IES Sabadell, el Pau Vila i el Ribot i Serra.

  • Es prepara un tancament unitari la setmana vinent al Pau Vila.

Part de l’alumnat de quatre instituts públics de Sabadell han passat la nit als seus centres. Han protestat així contra les retallades en educació, que han provocat caigudes en els pressupostos i, segons asseguren, un deteriorament de la qualitat de l’ensenyament. A l’Escola Industrial la tancada ha anat precedida d’una assemblea.

Tancada Escola Industrial SabadellAl gimnàs de l’IES Escola Industrial es concentren mig centenar de persones a mitja tarda. Estan fent una assemblea sobre la situació de l’institut. El seu director, Joaquim Millán, explica els números a l’alumnat present. Millán explica com s’ha reduit gairebé a la meitat la despesa en fotocòpies. Explica també quina despesa energètica té el centre, uns 4.000 euros mensuals en electricitat, quants litres de combustible es gasten per la calefacció, com d’ineficients són les antigues calderes i quines limitacions comporta estar en un edifici catalogat. També explica sobre els criteris que s’utilitzen per decidir quin pressupost tenen els centres i intenta conscienciar els presents de que “l’escola és de tots i cal cuidar-la, és casa nostra”.

Goteres al gimnàs

De cop i volta, un grup de tres adolescents mou el banc on estan asseguts. El sostre del gimnàs té goteres i ells estaven just a sota. No és l’única gotera del sostre. En una cantonada hi ha una altra. Segons Millán, arreglar-les costa uns 400.000 euros perquè caldria canviar la coberta, que a més és d’uralita, i implicaria una despesa inassumible. D’altra banda, tot i que alguns adolescents van en màniga curta, fa fred. La calefacció s’engega unes quatres hores cada matí, però la peculiaritat de l’edifici fa que en unes zones faci molta calor i en d’altres molt fred.


Si l’objectiu del director és conscienciar ho aconsegueix. Un alumne de batxillerat, Àlex Muñoz, dels organitzadors de la tancada, pregunta si es poden passar les dades per les tutories i així intentar reduir les despeses fungibles. Un altre alumne, Àlex Pérez, en aquest cas de l’IES Sabadell, recopila les dades per comparar-les amb les del seu institut. Després de l’exposició del director, s’obre un torn de preguntes.

Tancada per a l’alumnat d’estudis post-obligatoris

A l’acabar-se es dóna permís a l’alumnat que es queda a la tancada (han d’estudiar batxillerat o cicles formatius) a buscar les seves coses, i alguns ja comencen a muntar el que serà l’improvisat dormitori. Els de la Industrial no seran els únics. Altres alumnes, de l’IES Sabadell (Can Rull), de l’IES Pau Vila (Gràcia) i de l’IES Ribot i Serra (Campoamor) també ho fan aquesta nit.
Óscar Real, que estudia primer de batxillerat, vol que “la gent s’animi a tancar-se perquè això ens afecta”. Assegura que ells han estat un mes sense professor de català, perquè el titular es va posar malalt i el departament ja no cobreix les baixes. Així que en aquella hora fan lectures o deures, però no classe. L’Elisenda Carpintero, que fa batxillerat científic, assenyala que a les classes fa molt fred perquè es raciona la calefacció molt i que hi han goteres no només al gimnàs. “La qualitat d’estudis i la quantitat de professors ha baixat”, indica.
Per la seva part, l’Àlex Muñoz, que demanava poder explicar les dades econòmiques de l’institut a les tutories, assenyala que la proposta de tancar-se va sorgir d’una trobada prèvia de l’Assemblea de Joves de Sabadell. Ell no s’ha quedat a la tancada, però creu que cal mobilitzar-se. En aquest sentit, ja assenyala que es planteja una tancada unitària per la setmana vinent a l’IES Pau Vila.

Comunicat de l’alumnat de l’IES Sabadell

D’altra banda, l’alumnat de l’IES Sabadell tancat ha fet arribat un comunicat a iSabadell. Assenyalen que s’han tancat “farts de les retallades en educació i en la sanitat pública”. Creuen que s’ha deteriorat la qualitat de l’educació perquè es veuen “greument afectats els recursos del centre, des del material fins al personal”. El comunicat anima tothom a donar suport a les tancades perquè tothom hi està afectat.

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més