Cómo dar clase a los que no quieren


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgSgM-X99DlTCuoHWp-db3V1OnisEiXbMGZ-iODHVFfBuMKiOqbysESDTtPnjV6PzzFqh8pf-LFRZWpmBZedFMPDN9vdLrAnSwa-ddmpQQ2xGbflVHTBwim34m2d3eBhCd_4_xgW5NxWvo/s400/c%C3%B3mo+dar+clase.jpg

El secret d'ensenyar no és tant transmetre coneixements com encomanar ganes, especialment als que no en tenen .

Què fer amb aquests alumnes per integrar-los a la classe, o almenys aconseguir que deixin treballar als que sí que volen, és el principal repte dels ensenyaments obligatoris, la qual cosa passa per la consecució d'un clima favorable a l'aula i al centre mitjançant la creació de condicions propícies que no es donaran de manera espontània, sinó que han de ser creades pel professor. Les propostes que se suggereixen al llibre parteixen de la consideració de la convivència i l'aprenentatge com dues facetes que formen part d'un únic tronc comú: la formació integral de l'alumne, que inclou el desenvolupament de capacitats cognitives (usualment identificades amb el rendiment acadèmic), però també de capacitats socioemocionals, tan freqüentment enaltides en teoria com relegades a un paper secundari a la pràctica.

Temes centrals - índex
Los que no quieren (QNQ) . Actitud favorable . Las gestión de la clase . El control de la clase . Asertividad . Empatía: Observación activa del alumno: conocerlos. . Roles . Autoestima . Tutorías . Atención . El equipo docente . Referencias bibliográficas.

Sèrie: Orientació i tutoria - Col.: Graó General Pàg.: 232 - Preu: 13,9 € - ISBN: 978-84-9980-038-7 - Edició en castellà 

 

Etiquetes

Cultura de carrer Documental Empoderament Intervenció social Micromasclismes PAH Sobirania alimentària Sociologia acció col·lectiva acció directa anarquisme animació sociocultural anticapitalisme antiespecisme antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea autogestió avaluació barri capacitats diferents ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat consum responsable creació cultural crisi cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar feminisme fp gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum gènere horitzontalitat innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions inèdit viable lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització participació pedagogia llibertària pedagogía crítica pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista ètica hacker
Mostra'n més