La tisorada a educació: situació crítica als instituts

Sense cap mirament la tisorada també arriba a l'educació. Fent càlculs, els centres docents no arribaran ni a pagar el mínim per obrir el centre (gas, llum, aigua, neteja i telèfon), ja no parlem de manteniment ni altres despeses de caire pedagògic o menys estructural.

Aprovat el pressupost pel Consell Escolar, planificat el 2011, el departament ha enviat una carta als directors comunicant una retallada del 20 % (o més) en els ingressos per despeses de funcionament. Això més el retard en el pagament fa impossible la planificació. Amb la retallada acumulada dels dos cursos,  més l'IPC anual, més l'increment de preus de llum gas, aigua i telèfon, en tots els centres es supera un 32% de decrement en assignació.


Segons el departament aquesta nova retallada afectarà les factures de llum, aigua i gas dels instituts i alguns d'ells podrien veure's fins i tot obligats a suspendre pagaments. Apoteosi nècia.

Retallada de recursos i retallada de personal. Un increment de 12.127 alumnes amb la mateixa plantilla docent.

Els directors rebien la carta i començaven a fer càlculs i apagaven els llums del despatx i a Barcelona l'alumnat d'Animació Sociocultural demanaven més places a l'universitat i una escola de qualitat.

A diferència dels centres de primària, on el manteniment va a càrrec dels ajuntaments, els instituts, propietat de la Generalitat, es financen de manera autònoma, a través dels pressupostos del govern.

“És una retallada preventiva”, va sortir al pas ahir la secretària general d'Ensenyament.

L'explicació, però, no convenç a ningú. “Indiscutiblement els instituts ja anem molt justos. No serà gens fàcil retallar i sí que és veritat que molts centres poden estar sobre la corda fluixa”, va explicar ahir Jaume Prat, president de l'Associació de Directius de l'Educació Pública de Catalunya. Haurem de fer el mateix amb menys recursos i menys professorat.
És una tisorada que afecta la vida dels centres, no només del professorat, i en molts instituts la falta de diners pot suposar, per exemple, que no es puguin pagar els subministraments bàsics.
On retallem? Llum, aigua, gas? Paper? Materials i recursos didàctics? Mobiliari? Manteniment?


Demà decidirem quina escola volem.

Etiquetes

Cultura de carrer Documental Empoderament Intervenció social Micromasclismes PAH Sobirania alimentària Sociologia acció col·lectiva acció directa anarquisme animació sociocultural anticapitalisme antiespecisme antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea autogestió avaluació barri capacitats diferents ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat consum responsable creació cultural crisi cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar feminisme fp gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum gènere horitzontalitat innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions inèdit viable lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització participació pedagogia llibertària pedagogía crítica pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista ètica hacker
Mostra'n més