#3 Google Classroom

Google Classroom s'ofereix dins del domini de la xtec com a suport a activitats de formació del professorat, i en cap cas no s'ha d'utilitzar com a plataforma de treball amb alumnes. Malgrat que actualment Google Classroom és accessible des de qualsevol compte de Gmail, hem de recordar que l'ús d'aquest no està autoritzat a menors d'edat.  L'entorn adient per treballar amb l'alumnat és GSuite per a Centres Educatius.



Segons la pròpia descripció de Google, G Suite per a Centres Educatius és un “paquet d’eines dissenyades per permetre que els educadors i els alumnes innovin i aprenguin junts”. La integració de diferents serveis i la facilitat per utilitzar el paquet és innegable...

En aquests mesos de pandèmia i crisi sanitària és un fet que Google ha desembarcat definitiva i contundentment a les aules i a les nostres cases. Google ens ha regalat directament els seus servidors i la seva tecnologia usable i potent: el Drive, el Gmail, el Forms, el Classroom… I tan sols amb l’ús —una qüestió merament formal, innòcua, innocent— s’ha assegurat des de les més tendres edats un mercat potencial d’usuaris/consumidors d’aproximadament 600.000 persones, si tenim en compte tan sols el nombre d’alumnat de primària, secundària i batxillerat dels centres públics de Catalunya. 

Les nostres classes i les feines i activitats del nostre alumnat dipositats en el Drive, coordinacions, idees, recordatoris o comentaris enviats per Gmail, situacions socioeconòmiques o opinions personals descrites a les enquestes en el Forms, inquietuds i converses mantingudes en el Hangout, relacions socials, rutines, geolocalitzacions, horaris… tot un univers personal i col·lectiu ara convertit en zeros i uns i allotjat en les màquines de la multinacional nord-americana. Google assegura que no cedeix les dades a tercers i que no fa res que no estigui fora de la seva enrevessada política de privacitat. 

Des de fa uns anys, la multinacional nordamericana s’està introduint als centres públics a través de la implantació de l’eina Google Suite com a plataforma telemàtica de treball per a totes i cadascuna de les activitats escolars: correu intern i extern, emmagatzematge de tota la informació des dels continguts fins a les avaluacions, exercicis i creació de contingut de l’alumnat i del professorat, xats, relacions amb la comunitat educativa i les famílies, etc.

Aquest desplegament està relegant a un segon pla altres opcions o eines ‘open source’ com Moodle, les quals estaven esteses des de fa anys a l’àmbit escolar.

Em après a fer servir únicament aquesta eina, mentre la formació permanent del professorat en els aspectes vinculats a la la cultura de la tecnologia és insuficient i sovint esbiaixada com l’educació en la privacitat de les dades dels alumnes sense biaixos tecnòfobs. 

Trastejat classroom.

Font: Xnet

Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més