#0 #EVAeduca

3 dies pensant, fent recerca i decidint/dissenyant una piulada i on i com començo el meu diari... Sembla que participar d'entorns virtuals d'aprenentatge motiva i ens aporta accessibilitat i flexibilitat, com a mínim.


He fet la piulada i començo el meu diari.

De seguida i de forma vivencial, veig possibles els beneficis de participar en aquest curs. Moltes idees... Només percebo la potencialitat de conèixer i aprofundir en la creació i gestió de nous espais d'aprenentatge. M'encanta.

Queda clar. L'aprenentatge pot passar en qualsevol moment, en qualsevol lloc. 

I una cosa vaig comprendre des del primer moment: els entorns virtuals d'aprenentatge, aporten la facilitat de l'ús de les eines d'internet per dissenyar entorns que responguin a les diferents necessitats de les persones participants.

La persona participant es situa al centre de l'aprenentatge, és el punt de partida de la creació de coneixement, i a la vegada,

permet la creació de comunitat.

*NOTA MENTAL. Possibilitat: abandonar el rol directiu tradicional, per fer "altres coses". M'interessa...

...

Desprès de tres dies acabo per triar l'inèditviable, el meu arxiu/repositori habitual (con sus pros y sus cosas buenas) i ja rebo al correu, dos missatges de la Carla. Anem per feina, ja comença el bloc 1. Que no pari l'aprenentatge, perquè l'aprenentatge, importa.


Dissenya el diari del teu canvi (Foreduca @4ForEduca)

Un diari d'aprenentatge és una eina de comunicació en el qual mostrar el nostre treball, idees i experiències. Molt fàcil de crear i d'utilitzar i amb un gran recorregut. Podem crear un web (un espai web amb informació fixa), un blog (un espai web amb publicació dinàmica i de publicació senzilla) o un weblog (un espai web amb informació fixa i en el qual es poden realitzar publicacions senzilles).

L'objectiu d'aquest blog és que et serveixi com a diari d'aprenentatge per mostrar les evidències del teu aprenentatge al llarg del curs; que puguis compartir en el mateix el material que elaboris, aquell que recopilis d'altres autors, així com les teves idees i opinions sobre la teva formació en línia en general.

Instruccions

Segueix aquests consells i instruccions:
1. A l'hora de crear el diari del curs, potser el més difícil sigui pensar el títol. És important, ja que definirà el seu estil i ho farà més o menys atractiu a l'hora d'atreure visites.També has de pensar bé quina la plantilla a escollir. S'ha d'ajustar als teus gustos, és clar, però a més cal que faciliti la visita al teu blog, fer l'estada còmoda als teus lectors, així que has de comprovar que sigui llegible, amb un bon contrast entre lletra i fons, etc.

També és interessant que pensis en l'organització del teu diari. És important que dissenyis un diari en el qual puguis publicar la teva experiència formativa. Crear un bona estructura on sigui clara la navegació i la recerca de contingut.

A més, com que molts dels materials que vols oferir des d'aquest blog poden ser de gran utilitat per a altres docents, et recomanem que incloguis una llicència d'ús que permeti la reutilització d'aquest material.

2. Un cop obert el diari d'aprenentatge, escriu una primera entrada amb la teva reflexió sobre el curs que acabem de començar.

T'animem acompanyar les teves aportacions amb imatges o gifs (per fer-lo més visual i creatiu). No oblidis fer servir imatges lliures de drets d'autor i citar o enllaçar la font de la imatge si cal. Una bona opció és Pixabay (imatges) o Giphy (gifs).

Mirat aquests tutorials de Weebly, ja veuràs que fàcil és!

https://youtu.be/nki8WCUeonU
https://youtu.be/sP3nyOFi59Q

També ho pots fer amb Wordpress, Blogger o Wix sempre que l'actualitzis al final de cada mòdul fins a completar el curs. Si ja tens un blog, encara que sigui en una altra plataforma, no cal que en comencis un de nou, podràs utilitzar aquest mateix per fer les publicacions que et demanarem al final de cada mòdul del curs.

Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més