Guia didàctica: Emergència climàtica

Guia didàctica Emergència Climàtica, una proposta per abordar l’emergència climàtica des de la complexitat, a partir de diversos llenguatges i mirades, i procurant transversalitzar la temàtica en els diferents àmbits i esferes de la vida. Guia elaborada per Entrepobles i Edualter.

La proposta didàctica està enfocada a l’alumnat de segon cicle de l’ESO i de Batxillerat. Es concreta en 8 propostes pedagògiques, que mitjançant activitats i recursos busca transversalitzar la temàtica en els diversos àmbits de la vida des de la justícia global.

Consulta el unitat didàctica Emergència Climàtica en aquest enllaç

La Unitat Didàctica Emergència Climàtica aborda tot un seguit de temàtiques a través de propostes metodològiques i activitats i materials complementaris, en cas que es vulgui aprofundir, que són adaptables a l’espai-temps així com al públic al que ens anem dirigint i acompanyant (alumnat, professorat, altres vinculats a moviments o grups climàtics, que treballin per la justícia global: social, climàtica, ambiental, de cures, …).

A continuació breu descripció de l’estructura i continguts que li donen forma:


EMERGÈNCIA CLIMÀTICA (EC)

Proposta didàctica per a les joves d’educació secundària. Activitats i recursos per a transversalitzar la temàtica a diversos àmbits de la vida des de la justícia global.

Breu descripció. Abordar l’EC des de la complexitat, a partir de diversos llenguatges i mirades. Pensada per a que també es pugui desplegar com a procés globalitzat que permeti treballar competències curriculars de diverses àrees, i no exclusivament des de les àrees científiques. Aquesta descripció incorpora: Finalitats educatives i consideracions metodològiques

Activitats:

Estructura de les activitats: Nom . Tipus . Objectius . Continguts . Desenvolupament . Material . Avaluació. Material complementari

  • A0 à Coneixements previs
  • A1 à Identificació i reflexió situació actual
  • A2 à La temperatura emocional
  • A3 à La peixera pel clima
  • A4 à Salut i ecodependència
  • A5 à Transicions i projectes vitals
  • A6 à Existeix la pràctica perfecta?
  • A7 à Activitat Final – Passem a l’acció!

La guia didàctica està a disposició de professionals docents, centres educatius, centres de formació en el lleure, col·lectius, etc.

Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més