Circ i diversitat funcional. El Circ com a eina d'inclusió social


En la línea de millorar la pràctica educativa al voltant del circ amb persones amb necessitats educatives especials es realitza aquesta taula rodona que pretén aportar llum al circ com a eina educativa per al treball amb persones amb discapacitat física i intel·lectual.


L’aprenentatge d’habilitats pedagògiques per a la intervenció amb persones amb discapacitats o en situació d’exclusió social a través del circ es defineix com una experiència innovadora que contribueix a establir nous models de referència educativa.


Dijous 20 de març a les 18.30 a l'Ateneu9b


A càrrec de:
  • Toni Artal, Educador Social especialitzat en escola inclusiva.
  • Carolina Ibáñez, membre de l’Associació de discapacitats Adimir de Montcada i Reixac.
  • Núria Loras, monitora i responsable de comunicació del grup de Teatre Ganyotes amb persones amb diversitat funcional.
  • Álvaro Guerrero, professor de Circ Social, membre de l’equip pedagògic de l’Ateneu.


Dinamització a càrrec de la Comissió de Formació i Circ Social de l’Ateneu.

El Circ Social: El Circ com a eina educativa
El Circ Social és un procés d’ensenyament–aprenentatge de tècniques circenses que té com a finalitat la inclusió de persones en situació de risc social i el desenvolupament de la seva comunitat. En una proposta pedagògica d’aquest tipus s’aconsegueix estimular la creativitat i promoure les aptituds socials dels participants. Aquests, poden millorar i desenvolupar les seves facultats relacionades amb la cooperació, la solidaritat, l’esforç, la superació, la comunicació, l’autoestima i la participació a partir de l’aprenentatge de tècniques com el trapezi, l’acrobàcia, els malabars, els equilibris i la seva posterior mostra. A l’Ateneu Popular 9Barris treballem el circ com una eina educativa des del seus inicis a l’any 1977.

Per profunditzar: Articles i mitjans de comunicació



 

Comentaris