La tisorada a educació: situació crítica als instituts

Sense cap mirament la tisorada també arriba a l'educació. Fent càlculs, els centres docents no arribaran ni a pagar el mínim per obrir el centre (gas, llum, aigua, neteja i telèfon), ja no parlem de manteniment ni altres despeses de caire pedagògic o menys estructural.

Aprovat el pressupost pel Consell Escolar, planificat el 2011, el departament ha enviat una carta als directors comunicant una retallada del 20 % (o més) en els ingressos per despeses de funcionament. Això més el retard en el pagament fa impossible la planificació. Amb la retallada acumulada dels dos cursos,  més l'IPC anual, més l'increment de preus de llum gas, aigua i telèfon, en tots els centres es supera un 32% de decrement en assignació.


Segons el departament aquesta nova retallada afectarà les factures de llum, aigua i gas dels instituts i alguns d'ells podrien veure's fins i tot obligats a suspendre pagaments. Apoteosi nècia.

Retallada de recursos i retallada de personal. Un increment de 12.127 alumnes amb la mateixa plantilla docent.

Els directors rebien la carta i començaven a fer càlculs i apagaven els llums del despatx i a Barcelona l'alumnat d'Animació Sociocultural demanaven més places a l'universitat i una escola de qualitat.

A diferència dels centres de primària, on el manteniment va a càrrec dels ajuntaments, els instituts, propietat de la Generalitat, es financen de manera autònoma, a través dels pressupostos del govern.

“És una retallada preventiva”, va sortir al pas ahir la secretària general d'Ensenyament.

L'explicació, però, no convenç a ningú. “Indiscutiblement els instituts ja anem molt justos. No serà gens fàcil retallar i sí que és veritat que molts centres poden estar sobre la corda fluixa”, va explicar ahir Jaume Prat, president de l'Associació de Directius de l'Educació Pública de Catalunya. Haurem de fer el mateix amb menys recursos i menys professorat.
És una tisorada que afecta la vida dels centres, no només del professorat, i en molts instituts la falta de diners pot suposar, per exemple, que no es puguin pagar els subministraments bàsics.
On retallem? Llum, aigua, gas? Paper? Materials i recursos didàctics? Mobiliari? Manteniment?


Demà decidirem quina escola volem.

Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més