La participación educativa en los centros de secundaria

La participación educativa en centros de secundaria. Conceptos, procedimientos y materiales. Editorial Graó.

Barranco Barroso, Rut / Bejarano Franco, María Teresa / Blanco García, María Montserrat / Fernández Ortega, Sergio Jorge / Hipólito Ruiz, Natalia / Marí Ytarte, Rosa / Martínez Martín, Irene / Monterrubio Pérez, Ángel / Morales Calvo, Sonia / Moreno López, Roberto / Obama-Nsue Campello, Feliciano / Venceslao Pueyo, Marta

La participació social és un dret de ciutadania i consegüentment ha de ser ensenyat i après, aquest és l'objectiu d'aquest llibre ja que planteja un recorregut pel procés i la praxi educativa de la participació a centres de secundària. Els models educatius que desenvolupa mostren la participació educativa com una manera de fer les coses en el dia a dia de la vida quotidiana als centres que impliqui el conjunt de la comunitat educativa. Vinculat a la idea de ciutadania, el llibre proposa reflexions, estratègies, bones pràctiques i guies educatives per desenvolupar un programa de participació al centre. 


La participación como desafío educativo. Parte I. 

1. Participación escolar y cultura democrática. 

2. La participación educativa: una praxis de ciudadanía. 

3. A participar se aprende participando: perfiles, espacios y estrategias para la participación juvenil. 

4. Formas de comunicación y visibilidad de los jóvenes hoy. Redes sociales. 

5. Escuela, familia y comunidad. 

6. Participación en los centros educativos: un reto democrático. 

7. La participación en el aula. Una propuesta más allá del currículo. 

8. El éxito académico desde la participación en educación secundaria: una mirada desde el contexto europeo. 

Parte II. Participación educativa en centros de secundaria: Materiales para el profesorado. 

Guía 1: Pensando la participación con el alumnado. 

Guía 2: Modelos de participación. 

Guía 3: Investigación-acción. 

Guía 4: Desarrollo del proceso participativo.


Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més