Les preferències en turisme dels europeus 2015

ec.europa.eu public_opinion flash fl_414_en.pdfCada any, l’enquesta sobre “Preferències dels europeus cap al turisme” analitza les intencions de viatge dels ciutadans de la UE. La darrera ha estat realitzada entre el 22 i el 28 de gener del 2015. L’enquesta és una eina important per conèixer l’activitat turística i la disposició dels consumidors per viatjar. Identifica les tendències i característiques dels viatges dels europeus per exemple, les motivacions , on es té intenció d’anar, quant de temps planegen quedar-se, com s’informen i contracten els transports i l’allotjament, etc. Aquesta informació és particularment rellevant pels països mediterranis, on el turisme juga un paper econòmic important. Els resultats per 2014 i 2015 són similars als anys anteriors.
Ignasi Capella | DCB
ec.europa.eu public_opinion flash fl_414_en.pdf
Com prometíem en el post quan es va publicar aquest estudi, us presentem un resum exhaustiu dels principals resultats i les tendències a Europa.
• La principal motivació per anar de vacances entre els europeus continua sent el sol i la platja, seguit per visitar a la família, a amics i altres parents. No obstant, les activitats de natura i cultura tenen un paper rellevant, especialment pel mercat holandès i belga.
• Les principals motivacions per repetir el viatge en una destinació són les característiques i els atractius de l’entorn naturalel factor climàtic i també altres paràmetres vinculats a lescaracterístiques dels destins: qualitat dels establiments i atractiu del patrimoni cultural i històric.
 Les fonts d’informació més utilitzades i considerades fiables no varien. Per planificar un viatge s’utilitzen les recomanacions de coneguts i familiars i també les opinions a Internet. El contractar per internet també és, amb diferència, la manera més habitual d’organitzar les vacances.
• La durada més popular de vacances és entre 4 i 13 nits.
• Creixen els viatges fora del país d’origen entre els ciutadans de la UE. La tendència es manté, aproximadament el 50% té previst viatjar a un altre país de la UE durant el 2015.
• Espanya torna a ser la destinació a l’estranger més popular l’any 2014, visitada pel 15% dels enquestats d’altres països, seguida d’Itàlia (11%) , França (10%) i Alemanya (8%)
• La gran majoria de turistes europeus es declara satisfet amb les seves vacances
• Reservar les diverses part d’un viatge per separat és la manera més generalitzada de contractar un viatge. A diferència d’anys anteriors no es registra un increment de les reserves de paquets turístics “tot inclòs”.
• Els problemes econòmics són el principal obstacle dels europeus per anar de vacances.
• Es continua notant l’impacte de la crisi econòmica. En relació als plans de vacances pel 2015, mentre que per un 45% dels enquestats la crisi no ha modificat les seves previsions de viatge, un 35 % les ha adaptat i un 11% ha renunciat a marxar de vacances per l’impacte de la crisi.
L’enquesta també ofereix resums, en tots els idiomes de la UE, de les tendències a nivell nacional. Pel que fa a Espanya, les tendències són similars a les de la UE. Es pot consultar la fitxa resum clicant aquí.

Article: DCB Turisme i Desenvolupament Local @DCBTurisme

Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més