#DiaES #EdusoDay2014 L’Educadora social neix o es fa?

Aquellas que me conocen ya saben que no soy educador social (ni animador sociocultural). Tampoco escribo demasiado. Ya sabeís a que me dedico: recupero, reorganizo, reinterpreto, medio, remezclo, recreo, recombino, genero conexiones.

L’Educador/ora social neix o es fa? Doncs, francament, no ho tinc clar.


I m'escriuen per acabar de concretar la meva participació al Carnaval de Blocs organitzat pel Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya per avui, Dia Internacional de l'Educació Social. I decideixo participar.

Aquellas que me conocen ya saben que no soy educador social (ni animador sociocultural). Tampoco escribo demasiado. Ya sabeís a que me dedico: recupero, copio, reorganizo, reinterpreto, medio, remezclo, recreo, recombino, genero conexiones. Per això demano disculpes pel meu atreviment.

I siguem sinceres, ni tan sols anava per a profe. El meu projecte professional no passava per les aules, per dedicar-me a ensenyar. Però per causes del destí (i de les butxaques) vaig acabar envoltat de persones animadores socioculturals en potència que semblaven donar per fet que sabia fer de professor, que era un educador. Aquest és el meu origen, que ningú s'enganyi. 

Però el temps passa, i per alguna raó m'he convençut que l'educació és important, i dubto i em replantejo la meva pràctica socioeducativa; em plantejo com educar, i sobretot, per a què educo. I llegeixo llibres de dinàmica de grupos i de tècniques participatives, em plantejo si realment l'alumnat pot pagar les taxes i la quota de material, converteixo les assignatures en projectes d'intervenció socioeducativa.

No sé que ha passat, però hoy, educar es lo mio. Aquelles que em coneixen ja saben que no sóc educador social (ni animador sociocultural), però m'agradaria ser-ho.

Que passeu un molt bon dia de l'Educació Social!

Us convido a participar als actes que organitza el Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya. Aquí pots descarregar-te el programa.

Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més