El fons Joaquim Franch de la UdG aprofundeix en l'educació en el lleure i l'educació ambiental


Joaquim Franch en un campament als Aiguamolls de l'Empordà, l'estiu de 1984.La Universitat de Girona té un fons, accessible per internet, que conté documents personals sobre l'educació en el lleure, la pedagogia de grup i de projectes i l'educació ambiental d'aquest reconegut pedagog.



Minyons Escoltes i Guies de Catalunya a Xarxanet



La convocatòria de la roda de premsa on es va presentar la campanya de defensa dels Aiguamolls del Baix Empordà, amenaçats pel Pla General d'ordenació urbanística del municipi de Pals, l'any 1984; o un esquema sobre la unitat de Noies Guies/Ràngers per a uns campaments de Pasqua de 1978, on es definien conceptes com la "patrulla" o el "consell d'honor". Són alguns dels documents, molts d'ells inèdits fins ara, que es poden trobar al Fons documental Joaquim Franch i Batlle de la Universitat de Girona.
Joaquim Franch i Batlle (Barcelona, 1944 - Celrà, 1987) va ser el que alguns anomenen un pedagog complet: mestre, animador, psicopedagog, formador de formadors, creador de materials, gestor, investigador... Va treballar dins i fora de l’escola, enllaçava teoria i pràctica, acció i reflexió: un dels pedagogs catalans més polifacètics, innovadors i productius del segle XX.
Va treballar amb els Minyons Escoltes i Guies Sant Jordi de Catalunya, amb el Servei de Colònies de Vacances, a l’Escola de l’Esplai, a l’escola Costa i Llobera, a l’Escola de Mestres de Sant Cugat (UAB), a l’Escola de Mestres de Girona, a l’Ajuntament de Barcelona, a l’Ajuntament de Girona, a l’Escola d’Educadors en el Lleure, en el Parc dels Aiguamolls de l’Empordà, en el Centre d’Estudis i Recursos Culturals de la Diputació de Barcelona... L’obra pedagògica de Quim Franch es pot centrar en dos grans eixos: la pedagogia del grup i lapedagogia del projecte.
Al fons documental, format per la biblioteca i els documents personals del pedagog, s'hi poden trobar papers personals, articles, ressenyes i treballs que durant la seva trajectòria va dur a terme en la investigació i estudi de l'educació en el lleure, la pedagogia de grup i de projectes i l'educació ambiental.
Aquests documents són d’accés públic per a tothom. Hi ha documents fins arainèdits i també articles publicats amb anterioritatEs pot consultar fent clic aquí.

Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més