Democràcia en la gestió! #AcampadaInterina #16M

cartell 16MEl dia 16M a les 20h anirem a la plaça Sant Jaume, seu del nostre govern a deixar clar que no volem ni una educació privatitzada, ni una plantilla robotitzada.

Us demanem solidaritat i us animem a recuperar plegades l'esperit del #15M del 2011 i anar juntes a la plaça Sant Jaume. Per què juntes ho podem tot!. L'educació és cosa de totes! #LaLluitaEduca
Assemblea d'Interines 

A tota a la societat:

La consellera d'educació Irene Rigau i el ministre José Ignacio Wert están decidits a destruir l'educació pública. Ambdós governants comparteixen un model educatiu elitista on la formació integral de les persones, l'accés universal, l'equitat i la democracia no existeixen. Per aquest motiu tant la LEC, (Llei d'educació Catalana) i la LOMCE (Ley Orgánica para la Mejora de la Calidad Educativa) conceben l'eduació com una mercadería destinada a servir de negoci pels de sempre, la banca i l'esglèsia. Per aquest motiu pretenen tornar al model de contractació franquista del professorat de l'escola pública. El govern catalá tan sols amb l'ajut d'ERC  ha aprovat el decret de de provisió de llocs de treball (decret de plantilles) amb l'objectiu clar de generar un xarxa clientelar on el professorat será contractat per endollisme, tal i com passa avui a l'escola concertada. Aquest decret no aconseguirà cap millora pedagógica, ni millors equisp de treball, ni major creativitat als centres i deixarà a les famílies  sense cap poder decissori. El seu únic objectiu es silenciar al col.lectius de docents que resiteix i que afirma que retallant l'educació i la sanitat no es fa país.

El dia 16M a les 20h anirem a la plaça Sant Jaume, seu del nostre govern a deixar clar que no volem ni una educació privatitzada, ni una plantilla robotitzada.

Us demanem solidaritat i us animem a recuperar plegades l'esperit del #15M del 2011 i anar juntes a la plaça Sant Jaume. Per què juntes ho podem tot!. L'educació és cosa de totes! #LaLluitaEduca 




Als i a les docents:


Companys i companyes;

El Decret de provisió i plantilles afecta la globalitat de docents de l'educació pública, des d’aquelles persones que ara es troben a les facultats fins aquelles que porten 30 anys de servei. 

Fins ara qualsevol persona amb la titulació adequada que s'apuntava a la borsa després de dos o tres anys de ser a les llistes tenia moltes possibilitats de treballar. El fet de tenir una borsa ordenada per número generava un ambient de solidaritat i col·laboració als centres que facilitava la transmissió d'aquests valors a l'alumnat. 

A partir d'ara el Decret de provisió i plantilles facilitarà que només ex-alumnes, endollats i/o persones conegudes per les direccions puguin entrar a treballar i que aquestes últimes puguin triar el 50% de la plantilla fixa. Hem de tenir en compte que el decret no fixa les places mínimes per centre, o sigui que les direccions no podran evitar les reduccions de places. Un cop s'amortitzi una plaça, la persona acomiadada molt possiblement no tindrà feina.

El Decret de plantilles a Catalunya i la LOMCE ens retornen a la situació educativa prèvia al 1977, on els PNN (Professors No Numeraris,actuals interins) anàvem pidolant feina escola per escola i on les direccions gestionaven els centres amb mà de ferro i deguda obediència.

No serveix de res fer l’estruç, ningú t'assegura que la plaça on t'han reclamat no s'elimini o que el teu lloc de funcionari no sigui redefinit. Si ara no lluites demà et lamentaràs.

Som més de 70.000 docents i moltes companyes que ara són a les universitats. Si lluitem la victòria serà nostra!

El 16M a les 20h demostrarem la nostra dignitat!

Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més