Avaluació participativa i comunitària. Un cas pràctic

Per Antonio Alcántara a EducacióTransformadora

Cada curs, una vegada tanquem temporada, ens ajuntem tots els projectes pedagògics de l’Ateneu popular 9Barris per compartir i avaluar de manera conjunta. En aquesta trobada participen formadors, famílies, joves i membres d’altres espais del projecte global ateneu.  La formació i el circ social és una àrea de treball dins d’una altra projecte més gran que inclou la programació, la producció,…


Per fer aquesta valoració volíem trobar un sistema àgil i participatiu que aconseguís dinamisme i efectivitat. Finalment el vam trobar al Curs de Formació de Formadors de Circ Social. Eli Medina que ens va assessorar al curs pedagògicament ens va parlar de la rentadora. Una dinàmica divertida i fresca que et permet tenir una avaluació que va del concret al global. S’avaluen els diferents apartats de cada projecte i alhora es visualitza una foto del global.  Dibuixem un mural amb un cistell de roba bruta per les coses que no han funcionat, un rentadora per les coses que s’han de millorar i unes cordes amb roba estesa i neta pel que ha funcionat. Amb posits col·loquem cada concepte allí on considerem. després ho compartim en grup. Aquí us deixo algunes fotos. Si estàs interessat/da en conèixer més coses concretes de la dinàmica pregunta-m’ho.




Comentaris