El Ribot s'anima en defensa de l'escola pública

Ahir, 15 de febrer, l'Institut Ribot i Serra i multitut de centres educatius de tota Catalunya van mostrar el seu malestar pels efectes que les retallades de la Generalitat estan tenint en els centres públics.

L'alumnat del segon curs del Cicle Formatiu de Grau Superior d'Animació Sociocultural s'ha encarregat de dinamitzar una tarda plena de propostes formatives, lúdiques i reivindicatives per l'alumnat i el professorat.


Per segon dia consecutiu l'Institut Ribot i Serra va mostrar el seu rebuig més enèrgic a les retallades i va mostrar com aquestes afecten de manera negativa a la qualitat educativa.

El professorat va organitzar abans d'ahir, dia 14, una xerrada, a càrrec del professor Jordi Mir García de la Universitat Pompeu Fabra, que va tenir molt bona acollida i que va generar un debat molt participatiu entorn la problemàtica generalitzada a causa de les retallades en drets socials i serveis públics.

Ahir va ser l'alumnat del segon curs del Cicle Formatiu de Grau Superior d'Animació Sociocultural l'encarregat de dinamitzar una tarda plena de propostes formatives, lúdiques i reivindicatives per l'alumnat i el professorat.

Un centenar d'alumnes han gaudit de diferents tallers lúdics, formatius i reivindicatius, amb l'objectiu de visibilitzar conjuntament els efectes de les retallades al centre i d'animar a la comunitat educativa a lluitar per una escola pública i de qualitat: classes a obscures, pintada de pancartes i samarretes, flors de paper, classe al carrer, senyalització de les conseqüències de les retallades, imaginar l'escola que volem, etc.



La jornada ha acabat amb un emotiu enterrament simbòlic de l'educació pública. Vestits de negre i groc i amb un taüt de cartró portat a coll, i unes pancartes reivindicatives realitzades a un dels tallers, han escenificat el funeral de l'educació pública sortint al carrer. L'esperança és que "això serveixi perquè ressusciti", comentava una veïna.






Seguidament s'ha fet una assemblea de valoració de la jornada plena de propostes de noves accions.

Durant tota la tarda l'alumnat de segon d'Animació Sociocultural ha proposat una sèrie d'activitats per contribuir a que l'alumnat siguin persones crítiques, i que conjuntament amb els professors i les professores es converteixin en ciutadans actius dels canvis, i que les famílies, com agents imprescindibles, també participin en aquest procés de transformació que, en definitiva, és col·lectiu i sobretot possible. I per altra banda, fora dels centres, estenent el groc pels carrers i convertint-nos, cadascú de nosaltres, en un petit altaveu “GROC” d´un crit comú!! “ENSENYAMENT PÚBLIC DE QUALITAT” i "SI ELLS RETALLEN, NOSALTRES ENS UNIM!".

Comentaris