La gran realitat explicada en una petita historieta sociocultural!


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiImjOlC7AeWbMD5O_KMu9nPebUhXVlbBBvoXTaERC9EcaiBPvBqPOGfpl1nbrbPbG4eAVgkpEcQ51hk1yTWwg_PmMQhsKyhf8O9T87cOkMQ7vsPTVh1hNh97hx7gtZrYE9hqVbePd5L0Bw/s320/Linda+Bronson6.jpg
Per Queralt Surià
Aquest relat, descriu la realitat vista des de quatre noies del poble que fem ús de la biblioteca i estem força indignades perquè no compleix les nostres necessitats ni de molts altres pota rojos/es. L'he escrit per enviar-la i intentar que la publiquin a La veu, (diari de la vila de Castellbisbal)tot i que es complicat!

L'he escrit demanant opinió a les altres tres companyes amb les quals quedo sovint per estudiar.
Fa poc que la Martina ha vingut a viure a Castellbisbal i avui l’han vingut a veure un parell d’amigues de tota la vida. Aquest any les tres han començat a anar a la universitat i a començaments d’any ja se sap; toca estudiar. Així que decideixen passar el matí a la biblioteca per tenir la tarda lliure i passejar pel poble. Caminant per l’avinguda de Pau Casals la Martina els diu: 

-Mireu, ja hi arribem!

-Uau! És molt gran per ser una biblioteca, no?- respon l’Anna.

-Home, també és un Auditori. Fa poc hi va venir la Beth, em penso-, respon la nova potaroja.

Però un cop hi arriben, s’adonen que allà no hi podran estudiar perquè la Martina no s’ha assabentat prou bé d’on és la biblioteca així que entra a un bar a preguntar-ho.

“No, als Costals encara no s’hi ha ubicat la nova biblioteca, heu d’anar a la plaça de l’església”, però un cop hi arriben, llegeixen que l’horari entre setmana és de 16 a 21 hores excepte els dissabtes, que obre de 9:30 a 13:30 hores. 

Fan un canvi de plans i decideixen tornar-hi a la tarda. A dos quarts de cinc ja són allà i a l’entrar fan una mica de rebombori, de manera que la bibliotecària els crida l’atenció. 

La Martina i la Juani estudien la mateixa carrera i han de fer un treball en grup, així que demanen a la bibliotecària la clau d’alguna aula d’estudi on poder treballar conjuntament sense molestar a la resta de gent, però els diu que no n’hi ha. S’asseuen a prop d’una finestra i intenten parlar el mínim entre elles.

L’Anna estudia sociologia i agafa d’un prestatge el llibre de Durkheim que necessita, però no en troba cap del cèlebre sociòleg alemany Max Weber, de manera que encén el seu ordinador portàtil per veure si el pot trobar online, però s’ha de canviar de taula per poder endollar el seu ordinador. Un cop reinstal•lada, s’adona que tampoc hi ha wifi a la biblioteca del poble de la seva amiga.

Cap a un quart de sis es comença a sentir crits i rialles del carrer així com sorolls d’instruments que vénen de l’escola de música. “Es nota que els nens ja han sortit de l’escola!”, diu rient la Juani. “Sí, i ja els tenim aquí!” diu la Martina assenyalant dos nanos que acaben d’entrar esbufegant per la porta amb la seva mare després d’haver pujat les escales corrents. A partir d’ara les dues amigues no hauran de patir gaire pels comentaris que s’hagin de fer per parlar del treball conjunt, ja que el soroll que ve del carrer i la poca habilitat dels infants per parlar en veu baixa esmorteeixen les seves veus.

Però el que les fa petar de riure és el que els explica l’Anna quan torna del lavabo, i és que un marrec d’uns 7 anys li ha obert la porta i l’ha enxampada quan ella encara estava asseguda al wàter tot dient-li “Apa nena, que no saps que has de passar el pestillo?” quan totes paren de riure l’Anna exclama: “Però com volia que passés el baldó, si no n’hi ha!”

Després de veure que no podran fer la feina que tenien prevista a al biblioteca, decideixen anar a prendre alguna cosa, i l’endemà ja aniran a estudiar a la biblioteca de la universitat. Però mentre berenen un suís cadascuna escriuen la llista de coses que creuen que hauria de tenir una biblioteca d’un poble on més de 4.000 persones estan en edat de formació (dels 0 als 30 anys):


- Baldons als lavabos

- Més aforament
- Una bona separació entre la zona de nens i la d’adults
- Endolls pels ordinadors portàtils a cada taula
- Wifi
- Més il•luminació a les taules
- Un bon aïllament acústic del soroll del carrer
- Més llibres especialitzats per matèries. Actualització del catàleg
- Horari de matí i tarda de dilluns a diumenge
- Aules d’estudi on poder fer treballs en grup

Comentaris

Etiquetes

antifa antiglobalització apoteosi nècia assemblea Associació autogestió avaluació Badia barri Ca n'Oriac capacitats diferents Centres socials ciberanimació ciutat ciutats en transició col·lapse competència ecosocial comunal comunicació comunicació 2.0 comunitat Consell Escolar consum responsable Cooperativisme creació cultural crisi Cultura de carrer cultura democràtica cultura lliure cultura organitzativa cures decreixement democràcia democràcia cultural desenvolupament comunitari desigualtat desobediència diversitat funcional Documental ecofeminisme educació integral educació no formal educació popular edupunk empatia radical Empoderament equipaments socioculturals escoles feministes espai públic esport estat del benestar ètica hacker feminisme fp gènere gestió ciutadana gestió cultural gestió de conflictes globalització graffiti grup d'acció grups de consum horitzontalitat inèdit viable innovació democràtica intel·ligència col·lectiva interelacions Intervenció social lalluitaeduca libros lideratge llenguatge inclusiu lleure educatiu lleure sociocultural llibres lluita de classes masculinitats mediació comunitària Micromasclismes microvídeo mobilitzacions municipalisme okupa organització PAH participació pedagogía crítica pedagogia llibertària pedagogías invisibles perspectiva de gènere planificació poder poesia política projecte professional quadern de bitàcola reclaim the streets refugiades repressió sabadell servei públic sindicalisme Sobirania alimentària Sociologia solarpunk sostenibilitat suport mutu teatre de l'oprimit terapia antishock transformació treball per projectes violència masclista
Mostra'n més